סגור
טים קוק מנכ"ל אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
מנכ"ל אפל טים קוק (צילום: Justin Sullivan/Getty Images)

"הרס של החוויה האנושית": הגולשים זעמו על פרסומת של אפל, החברה התנצלה

בסרטון המקדם את הדגם החדש של אייפד פרו נמחצים כלי נגינה על ידי מגרסה הידראולית; סמנכ"ל השיווק של אפל: "פספסנו את המטרה בסרטון הזה, ואנחנו מצטערים"

אפל התנצלה, באופן יוצא דופן, בעקבות סרטון פרסומת המקדם את הדגם החדש של אייפד פרו שאותו השיקה השבוע.
בסרטון נראים כלי נגינה שונים, בהם גיטרה, חצוצרה ופסנתר, ומוצרים נוספים הקשורים ליצירתיות, כשהם נמחצים על ידי מגרסה הידראולית - כמו בסרטונים ויראליים בטיקטוק - עד שהם "נדחסים" לטאבלט החדש של החברה.
הסרטון, תחת השם "!Crush", פורסם השבוע בין השאר בחשבון ה-X של מנכ"ל אפל, טים קוק, וכן ביוטיוב - שם צבר עד כה כ-1.6 מיליון צפיות.
גולשים רבים מתחו ביקורת על הסרטון, בין השאר בטענה כי הוא מדגים את הניתוק של אפל מהערכים שאיפיינו אותה בעבר. אחרים טענו כי נפגעו אישית מההרס של כלי הנגינה.
השחקן יו גרנט, למשל, צייץ ב-X כי הפרסומת מציגה "הרס של החוויה האנושית באדיבות עמק הסיליקון". משתמש אחר כתב: "הסמליות של ריסוק ללא הבחנה של כלים יצירתיים יפים היא בחירה מעניינת". "המודעה הזו שכנעה אותי למעשה שאני צריך פחות טכנולוגיה בחיי", כתב משתמש נוסף.
בעקבות הביקורת אמר סמנכ"ל השיווק של אפל, טור מיירן: "יצירתיות היא ב-DNA שלנו. רצינו לחגוג את שלל הדרכים שבאמצעותן המשתמשים שלנו נעזרים באייפד כדי להביע את עצמם. פספסנו את המטרה בסרטון הזה, ואנחנו מצטערים".
למרות הביקורת וההתנצלות, הפרסומת לא הוסרה מהפלטפורמות הדיגיטליות.
זהו אינו סרטון האייפד הראשון של אפל שמרגיז את הלקוחות. ב-2018 החברה ספגה ביקורת בעקבות פרסומת בה נראה ילד כשהוא שואל "מה זה מחשב?"