סגור

איוונה טראמפ, אשתו הראשונה של נשיא ארה"ב לשעבר, מתה בגיל 73

איוונה, שגדלה בצ'כוסלובקיה ועזבה אותה לאוסטריה ובהמשך לקנדה וארה"ב, היא אמם של דונלד ג'וניור, איוונקה ואריק טראמפ. היא מתה מדום לב. "הייתה אישה נפלאה, יפה ומדהימה", ספד לה בעלה לשעבר

איוונה טראמפ, אשתו הראשונה של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, הלכה לעולמה בגיל 73 כתוצאה מדום לב. איוונה, שגדלה תחת שלטון קומוניסטי בצ'כוסלובקיה לשעבר, נישאה לדונלד טראמפ ב-1977. יחד איתו הביאה להעולם את דונלד ג'וניור, איוונקה ואריק טראמפ. השניים התגרשו בשנת 1992.
הנשיא לשעבר מסר כי "היא הייתה אישה נפלאה, יפה ומדהימה, שניהלה חיים נהדרים ומעוררי השראה. הגאווה והשמחה שלה היו שלושת ילדינו. היא הייתה כל כך גאה בהם, כמו שכולנו היינו כל כך גאים בה". משפחתה מסרה כי "אמא שלנו הייתה אישה מדהימה - אשת עסקים, אתלטית ברמה עולמית, יפהפייה קורנת, אמא דואגת וחברה".
"היא הייתה שורדת", מסרה המשפחה. "היא ברחה מהקומוניזם ואימצה את המדינה הזו (ארה"ב). היא לימדה את ילדיה על חוצפה וקשיחות, חמלה ונחישות. היא תחסר מאוד לאמה, לשלושת ילדיה ולעשרת נכדיה.
בתור ילדה בצ'כוסלובקיה, איוונה למדה סקי כבר מגיל צעיר, ובהמשך הצטרפה לנבחרת הנוער. היא נישאה בשנת 1971 לאלפרד ווינקלמאייר, מדריך סקי אוסטרי, במטרה לקבל אזרחות בארצו - וכך יכלה לעזוב את צ'כוסלובקיה ולשמור על הזכות לבקר את הוריה. היא עברה לקנדה, גרה במונטריאול במשך שנתיים ועבדה כמדריכת סקי. בשנת 1976, כששהתה בניו יורק עם קבוצת דוגמניות, פגשה את דונלד טראמפ - וב-7 באפריל 1977 נישאו השניים.
יחד הפכו דונלד ואיוונה טראמפ לדמויות בולטות בניו יורק של שנות השמונים, ועבדו יחד בכמה פרויקטים גדולים - ובהם מגדל טראמפ בשדרה החמישית במנהטן ובניית אתר הקזינו "טראמפ טאג' מאהל" באטלנטיק סיטי שבניו ג'רזי. בתחילת 1990 גילתה שבעלה בוגד בה, וביקשה להתגרש - תהליך שהושלם בסוף שנת 1992.
אחרי גירושיה השיקה איוונה טראמפ קו של מוצרי אופנה, תכשיטים ומוצרי טיפוח. ב-1995 השיקה את "בית איוונה", חברת אופנה ובשמים, עם אולם תצוגה בפארק אווניו שבניו יורק. ב-2008, כשהיא בת 59, היא התחתנה עם השחקן והדוגמן האיטלקי רוסאנו רוביקונדי, שהיה אז בן 36. השניים יצאו קודם לכן במשך שש שנים. החתונה נערכה באחוזתו של דונלד טראמפ בפלורידה, מאר-א-לאגו. השניים אמנם התגרשו כעבור פחות משנה, אך מערכת היחסים שלהם נמשכה עד 2019.
ב-2010 השתתפה בתוכנית "האח הגדול" בבריטניה, וסיימה במקום השביעי. ב-2017 הוצע לה להשתתף פעם נוספת, תמורת תשלום של כ-2 מיליון פאונד, אך היא סירבה.