סגור
כלבו KaDeWe ברלין גרמניה
כלבו KaDeWe ברלין, גרמניה (צילום: REUTERS/Annegret Hilse)

השתלטות מוחלטת בדרך? סנטרל גרופ התאילנדית רכשה את הבניין של כלבו קה דה וו בברלין

לפי הדיווחים, הקמעונאית שילמה מיליארד יורו עבור הבניין המפורסם והיא מעוניינת גם לרכוש את הקבוצה כולה, שבה היא מחזיקה כבר ב-50.1%. המוכרת היא חברת הנדל"ן הקורסת סיגנה של איש העסקים האוסטרי רנה בנקו

חברת הקמעונאות התאילנדית סנטרל גרופ (Central Group) רכשה את הבניין המפורסם של כלבו קה דה וו (KaDeWe) בברלין מחברת הנדל"ן הקורסת סיגנה. לפי דיווח ברויטרס, המהלך מקרב את החברה בצעד נוסף לקראת רכישה של הקבוצה כולה.
"אנחנו נרגשים להוסיף את קה דה וו ברלין לפורטפוליו חנויות היוקרה המפורסמות של סנטרל גרופ", מסר מנכ"ל החברה טוס צ'רראתיוואטס. "השקעת ההון הנוספת מדגימה את מחוייבות המשפחה שלנו לקבוצת קה דה וו, לעובדים הנאמנים שלנו, ללקוחות ולשותפים האירופיים שלנו", הוסיף.
בהודעה שפרסמה סנטרל ביום שישי נמסר עוד כי הם אופטימיים בנוגע לדיונים לרכישת קבוצת קה דה וו, שכוללת גם את כלבו Alsterhaus בהמבורג וכלבו Oberpollinger במינכן. החברה התאילנדית כבר מחזיקה בהחזקת רוב של 50.1% בחברה. "הרכישה של הבניין של קה דה וו היא אבן הדרך החשובה הראשונה עבורנו במאמצים לשקם ולארגן מחדש את קה דה וו והפיכתה לעסק יציב ובעל היתכנות פיננסית", מסר ויטוריו ראדיץ', חבר דירקטוריון בסנטרל גרופ אירופה.
ביומון הכלכלי הגרמני הנדסבלאט דיווחו כי מחיר הרכישה של הנכס, שנחשב ליעד תיירותי פופולרי בבירה הגרמנית, עמד על סביבות מיליארד יורו (1.07 מיליארד דולר). הבעלים, חברת הנדל"ן סיגנה שהקים איש העסקים רנה בנקו האוסטרי, היא אחת הנפגעות הגדולות ממשבר הנדל"ן המסחרי באירופה, זאת לאחר שהחובות שלה תפחו למיליארדי יורו והכריזה על חדלות פירעון. בדצמבר העמידה החברה למכירה חצי מבניין קרייזלר בניו יורק, וזאת בניסיון לגייס מזומנים בדחיפות.
החברה התאילנדית סנטרל גרופ היא קונגלומרט בבעלות משפחת צ'ירראתיוואטס (Chirathivats), שנחשבת לאחת המשפחות העשירות באסיה. החברה שהוקמה בבנגקוק פתחה ב-1956 את חנות הכלבו הראשונה בתאילנד. החברה מפעילה כיום 3,700 חנויות ברחבי העולם מסופרמרקטים ועד לחנויות חשמל וחנויות כלבו באירופה.