סגור

רשת סלפרידג'ס הבריטית בדרך להימכר תמורת 4 מיליארד פאונד

על פי דיווח ב-BBC, רשת בתי הכלבו צפויה להימכר לקונגלומרט התאילנדי סנטרל גרופ שבבעלות אחת המשפחות העשירות באסיה. בעלת השליטה בסלפרידג'ס, משפחת ווסטון, העמידה אותה על המדף ביוני, לאחר מותו של ראש המשפחה. בין היתר, הוזכרו כרוכשות פוטנציאליות של הרשת קרן ההון הריבונית של קטאר שבבעלותה בית הכלבו המתחרה הארודס

רשת חנויות הכלבו הבריטית סלפרידג'ס צפויה להימכר לקונגלומרט תאילנדי עבור 4 מיליארד פאונד, כך לפי דיווח ב-BBC. לרשת 25 סניפים, כולל חנות הדגל ברחוב אוקספורד בלונדון, וכן סניפים בדבלין, בהולנד ובקנדה. לפי הדיווח, הבעלים משפחת ווסטון הסכימה בימים האחרונים לתנאי המכירה לסנטרל גרופ.
סלפרידג'ס הוקמה ב-1908 על ידי איל הקמעונאות האמריקאי הארי גורדון סלפרידג', וב-18 השנים האחרונות הייתה בבעלות משפחות ווסטון הקנדית שרכשה אותה תמורת 628 מיליון פאונד. לאורך תקופת הבעלות שלה השקיעה המשפחה מיליוני ליש"ט בפתיחת מסעדות, בית קולנוע ואפילו זירת החלקה על הקרח בסניף הדגל.
עם זאת, המשפחה העמידה למכירה את הרשת בחודש יוני האחרון, חודשים ספורים לאחר מותו של ראש המשפחה גאלן ווסטון. בין השמות שעלו כמועמדים אפשריים לרכישה נמנתה גם קרן ההון הריבונית של קטאר, שבבעלותה בית הכלבו המתחרה הרודס.
1 צפייה בגלריה
כל בו סלפרידג'ס רחוב אוקספורד לונדון
כל בו סלפרידג'ס רחוב אוקספורד לונדון
סניף הדגל של סלפרידג'ס ברחוב אוקספורד בלונדון
(צילום: שאטרסטוק)
החברה התאילנדית סנטרל גרופ היא קונגלומרט בבעלות משפחת צ'ירראתיוואטס (Chirathivats), שנחשבת לאחת המשפחות העשירות באסיה. החברה שהוקמה בבנקוק פתחה ב-1956 את חנות הכלבו הראשונה בתאילנד. החברה מפעילה כיום 3,700 חנויות ברחבי העולם מסופרמרקטים ועד לחנויות חשמל וחנויות כלבו באירופה.
לא פורסמה סיבה רשמית מדוע החליטו למכור את סלפרידג'ס, אך בדומה לקמעונאיות אחרות העסקים נפגעו מהסגרים בעקבות הקורונה והעדר תיירים במרכזי הערים. עבור השנה הפיסקאלית שהסתיימה בפברואר 2020 דיווחה החברה על מכירות של קרוב ל-2 מיליארד פאונד, אך שנה לאחר מכן דווח על ירידה של 10% ל-88 מיליון פאונד.
מסלפרידג'ס וסנטרל גרופ לא הגיבו לדיווח ב-BBC.