סגור

שריפה באוניית מכולות של צים מול חופי קנדה

האוניה נשאה עשרות טונות של חומרים כימיים, ובין היתר אשלג אמיל הנחשב למזהם. 16 אנשי צוות פונו מהאוניה ונותרו עליה עוד 5 עובדים. 40 מכולות נפלו מהסיפון לים

משמר החופים הקנדי מסר כי הוא עוקב אחר השריפה שפרצה באוניית מכולות של חברת צים "קינגסטון", מול חופי ויקטוריה בבריטיש קולומביה, ועובד עם משמר החופים האמריקאי כדי להעריך את חומרת המצב, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
כבר ביום שישי הודיעו באוניה כי נקלעו לתנאי מזג אוויר קשים מערבית למיצרי חואן דה פוקה. משמר החופים האמריקאי צייץ בטוויטר כי בסביבות 40 מכולות נפלו מסיפון הספינה. לפי אותו דיווח, האוניה נשאה מעל 52 טונות של החומר הכימי xanthates המשמש בתעשיית הכרייה, וכולל אשלגן אמיל הגרעיני (amylxanthate) הנחשב למזהם ומסוכן לסביבה.
2 צפייה בגלריה
מבט נוסף על ספינת צים שעולה בלהבות
מבט נוסף על ספינת צים שעולה בלהבות
השריפה באוניית המכולות של צים
(רויטרס)
"משמר החופים הקנדי קיבל דיווח בסביבות השעה 11 בבוקר מספינת צים קינגסטון ששריפה פרצה במכולות הפגומות שעל הסיפון", נמסר בהודעה. לפי דיווח ברשת CBC ניוז הקנדית, 16 אנשי צוות פונו מהאוניה ונותרו עליה עוד 5 עובדים. בסך הכל עלו בלהבות 6 מכולות".
על פי הודעת משמר החופים הקנדי, בשלב זה נמשכת השריפה ב-10 מכולות, אך הספינה עצמה אינה עולה בלהבות. כמו כן, הרשויות בקנדה ובארה"ב פועלות ביחד כדי למצוא ולאסוף את 40 המכולות שנפלו מהסיפון כבר ביום שישי, ובמשמר החופים הזהירו כי הן מסכנות את שאר הספינות באזור. "ההמלצה היא להתרחק מהאזור. בשלב זה אין סכנה לאנשים על החוף, אך אנחנו ממשיכים לנטר את המצב", מסרו.
"זה מדאיג ביותר. האונייה והמכולות קרובות מאד לוויקטוריה, וסערה גדולה צפויה לפרוץ הלילה. אנחנו חוששים מאסון סביבתי נוסף", מסר דיוויד בודינו, נשיא ארגון הסביבה הקנדי Surfrider Foundation Canada.
לפי הדיווחים, הספינה מנוהלת על ידי חברת Danaos Shipping הקפריסאית.

2 צפייה בגלריה
ספינת צים קינגסטון עולה באש מול חופי קנדה
ספינת צים קינגסטון עולה באש מול חופי קנדה
השריפה באוניית קינגסטון
(רויטרס)
לפי האתר MarineTraffic.com שעוקב אחר תנועת הספינות ברחבי העולם, האוניה של צים הנושאת את דגל מלטה היתה בדרכה לוונקובר מנמל בעיר בוסאן בדרום קוריאה.