סגור

בעקבות הסנקציות: חברת הרכבת הרוסית הגיעה לחדלות פירעון

חברת הרכבת Russian Railways לא שילמה לבנק UBS תשלומי האג"ח בהיקף 268 מיליון דולר; זו חדלות הפירעון הרוסית הראשונה מאז הפלישה לאוקראינה; הסנקציות האמריקאיות והאירופיות מצרות את צעדי חברת הרכבת ולא מאפשרות לה להשיג מימון

חברת הרכבות הממשלתית של רוסיה, Russian Railways הוכרזה אתמול כחדלת פירעון בשל תשלומי אג"ח.
בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי הקביעה הזו פירושה שזו תהיה הפעם הראשונה, מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה והוטלו הסנקציות, שיופעלו חוזי CDS המשמשים כביטוח בפני חדלות פירעון על אג"ח קונצרניות רוסיות. חברת הרכבות הרוסית מפעילה רכבות מטען ונוסעים לאורך אלפי ק"מ של פסי רכבת.
2 צפייה בגלריה
עצרת נגד המלחמה ב רוסיה שלשום, סמוך למטה הנציבות והמועצה האירופית בריסל
עצרת נגד המלחמה ב רוסיה שלשום, סמוך למטה הנציבות והמועצה האירופית בריסל
עצרת נגד המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, סמוך למטה הנציבות והמועצה האירופית בריסל
(צילום: אי.פי)
לפי CDDC - פאנל של בנקים וחברות השקעות המפקח על חוזי CDS, הבנק השוויצרי UBS לא קיבל את התשלומים הנדרשים עד לסיום תקופת הגרייס על אג"ח בפרנקים שוויצרים, כך שנוצר אירוע של אי תשלום.
בחודש שעבר מסרו ב-UBS כי חברת הרכבות טענה כי ניסתה לשלם על האג"ח, בהיקף של 250 מיליון פרנק שוויצרי (268 מיליון דולר), אך הכספים לא הועברו בשל מה שהחברה הרוסית תיארה כ"התחייבויות משפטיות ורגולטוריות בתוך המערכת של הבנק".
ארה"ב והאיחוד האירופי השיתו סנקציות על החברה המגבילות את היכולת שלה לנהל עסקאות ולהשיג מימון. בבית הלבן הודיעו בפברואר כי הם מכניסים את החברה לרשימה של 13 החברות הרוסיות הקריטיות ביותר עליהן הוטלו הסנקציות המונעות גיוס הון בשוק האמריקאי.
2 צפייה בגלריה
רכבת של חברת הרכבת הרוסית הממשלתית רוסיה
רכבת של חברת הרכבת הרוסית הממשלתית רוסיה
רכבת של חברת הרכבת הרוסית הממשלתית Russian Railways
(צילום: בלומברג)
רוסיה עומדת גם בפני חדלות פירעון ראשונה על אג"ח ממשלתיות מזה למעלה ממאה שנים, זאת לאחר שניסתה לשלם בשבוע שעבר על אג"ח זרות ברובל על אף שהתשלום נדרש בדולרים.
עם זאת, שר האוצר הרוסי אנטון סילואנוב איים כי המדינה תנקוט בצעדים משפטיים אם במערב ינסו לאלץ אותה להגיע לחדלות פירעון על האג"ח.
בריאיון לעיתון הרוסי Izvestia אמר סילואנוב כי רוסיה נקטה "בכל הצעדים הנחוצים" כדי לשלם לנושים הבינלאומיים שלה. "נציג בבית המשפט את המסמכים המאשרים את המאמצים שלנו לשלם הן במטבע חוץ והן ברובל", אמר. "זה לא יהיה הליך קל. יהיה עלינו להוכיח את הטענות שלנו, על אף הקשיים".