חולמים על טיול במסלולים המרהיבים של ניו זילנד? תיאלצו לשלם בכניסה
תיירים זרים ייאלצו לשלם 40-20 דולר לאדם בכניסה לשורת אתרים ידועים; הדבר צפוי להכניס לקופת המדינה מעל 60 מיליון דולר בשנה; רה"מ לוקסון: "חבריי מחו"ל נדהמו מכך שהם יכולים לבקר במקומות מהיפים בעולם, ולעשות זאת בחינם"
תיירים זרים ייאלצו לשלם עבור כניסה לכמה ממסלולי הטיול הידועים בניו זילנד, על כך החליטה הממשלה. מדובר באתרים המיועדים לשימור, ובמקביל הודיעה הממשלה שתאפשר הרחבת פעילות עסקים שנמצאים על קרקעות המיועדות לשימור. אזרחי ניו זילנד לא יידרשו לשלם עבור הכניסה.
מדובר בדמי כניסה בסך של 40-20 דולר לאדם באתרים הבאים: קת'דרל קוב / טה וואנגאנוי-א-היי (Cathedral Cove / Te Whanganui-a-Hei), מעבר טונגרירו (Tongariro), מילפורד טראק (Milford Track) ואאורקי / הר קוק (Aoraki).
לדברי שר השימור, טאמה פוקאטה, התיירים הזרים מהווים 80% מכלל המבקרים ביעדים אלו.
הוא העריך שהצעד החדש יכניס לקופת המדינה 62 מיליון דולר בשנה, ואלו יושקעו ישירות באתרים. "התיירים תורמים לכלכלה שלנו בצורה משמעותית, ואף אחד לא רוצה לשנות זאת", אמר פוקאטה.
ראש הממשלה כריסטופר לוקסון אמר שאתרים הנחשבים ל"מיוחדים באמת" עבור הניו זילנדים צריכים להיות מוגנים, וגביית דמי הכניסה תחזק פעילות השימור ואת הפעילות הכלכלית. לדבריו, "שמעתי פעמים רבות מחברים שהגיעו מחו"ל שהם נדהמו מכך שהם יכולים לבקר בכמה מהמקומות היפים בעולם ולעשות זאת בחינם".
דמי הכניסה יהיו דומים לאלה הנגבים במוזיאון המלחמה הלאומי באוקלנד - 32 דולר למבוגר, ו-16 דולר לילדים בגילאי 15-5. לצד דמי הכניסה החדשים הודיעה הממשלה כאמור גם על פטורים והקלות שיינתנו כדי לעודד פעילות עסקית באתרים.
"אנו הולכים לתקן את חוק השימור כדי לפתוח יותר אפשרויות כלכליות באמצעות הקלות - במקומות בהם זה הגיוני", אמר לוקסון, "המשמעות היא יותר ודאות לעסקים, פחות בירוקרטיה וקבלת החלטות מהירה יותר, שיאפשרו לעסקים לשגשג".
הוא אמר שעדיין יהיו מגבלות על פעילויות מסוימות במקומות מסוימים, וש"ישנם מקומות שלא הגיוני להפעיל בהם עסק", אך היכן שכן ניתן לעשות זאת, יש לתת את האישור במהירות רבה יותר. הוא הוסיף שתוכנית הפטורים הנוכחית "שבורה לגמרי, מה שמותיר עסקים בתסבוכת בירוקרטית אינסופית. חוקים מיושנים גורמים למשל לכך שרוכבי אופניים חשמליים לא יכולים להיכנס לאתרים, כי הם לא נחשבים לכלי רכב המתאימים לכך, או שמסלול הרוטברן (Routeburn) חסום, כיוון שהוא עובר במספר תחומי שיפוט שלכל אחד מהם תקנות שונות".
































