סגור

תחזית: האינפלציה בארגנטינה תעמוד השנה על 72.6%

לפי תחזית שניתנה לבנק המרכזי במדינה, האינפלציה החודשית במאי תעמוד על 5.2%. באפריל עמד שיעורה על 6.7% והקצב השנתי על 23.1%

אנליסטים שאיתם התייעצו בבנק המרכזי בארגנטינה העלו את התחזית שלהם לגבי האינפלציה במדינה עבור השנה הנוכחית ל-72.6%. מדובר בעלייה של 7.5 נקודות האחוז מעל התחזית שפורסמה בחודש שעבר, כך לפי סקר חודשי שפורסם אתמול (ו'). במקביל, שיעור האינפלציה עבור חודש מאי צפוי לעמוד על 5.2%, כך לפי סקר ציפיות השוק החודשי של הבנק המרכזי (REM).
בסקר השתתפו 41 אנליסטים והוא נערך על פני מספר ימים. הכלכלנים שהשתתפו גם הורידו במעט את תחזית הצמיחה הכלכלית שלהם לארגנטינה עבור 2022 ל-3.3%, ירידה של 0.2 נקודות האחוז לעומת התחזית הקודמת.
באפריל עמד שיעור האינפלציה החודשי בארגנטינה על 6.7%, והאינפלציה השנתית עמדה על 23.1% - כך לפי לשכת הסטטיסטיקה הלאומית במדינה (INDEC).
ארגנטינה, הכלכלה השלישית בגודלה באמריקה הלטינית, סובלת מאינפלציה קיצונית כבר מספר שנים, שהוחמרה כתוצאה מפלישת רוסיה לאוקראינה. ארגנטינה גם רק החלה להיחלץ ממיתון מתמשך. עוד לפי הסקר, שער החליפין השנתי הממוצע יעמוד בדצמבר על 157.97 פסו לדולר.

1 צפייה בגלריה
מועמד האופוזיציה בארגנטינה אלברטו פרננדס
מועמד האופוזיציה בארגנטינה אלברטו פרננדס
נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס
(צילום: איי אף פי)

אתמול פורסם כי האינפלציה הטורקית עלתה בחודש מאי בקצב השנתי החד ביותר מאז 1998, עקב לחצים של עליית מחירי המזון והאנרגיה, ומדיניות מוניטרית רופפת שתרמה לחולשת המטבע המקומי.
המחירים לצרכן עלו בשיעור שנתי של 73.5%, לעומת 70% באפריל. התחזית החציונית בסקר של בלומברג בקרב 20 כלכלנים עמדה על 74.7%. האינפלציה החודשית הגיעה לכמעט 3%, לעומת תחזית של 4% בסקר נפרד. מדד מרכזי שלא כולל את השפעתם של פריטים תנודתיים כמו מזון ואנרגיה, הגיע ל-56%.