סגור

השבתת ממשל ביידן נדחתה: הסנאט בארה"ב אישר מימון ביניים

הסנאט האמריקאי שבשליטת הדמוקרטים אישר חוק שיאפשר את מימון הממשל עד אמצע פברואר ומנע סיכון להשבתה מיידית. אולם על הממשל להרחיב את תקרת החוב שעומדת על 28.9 טריליון דולר לפני ה-15 בדצמבר

הסנאט האמריקאי שבשליטת הדמוקרטים אישר חוק שיאפשר את מימון הממשל עד אמצע פברואר, ובכך נמנע שוב הסיכון להשבתה. הדמוקרטים הצליחו גם להתגבר על ניסיון מצד חלק מהרפובליקנים לדחות את ההצבעה כמחאה נגד חובת התחסנות שחלה על עובדים רבים, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

ההצעה, שעברה ברוב של 69 בעד מול 28 מתנגדים, מותירה את התקציב לממשל ברמתו הנוכחית עד ה-18 בפברואר ומעניקה לנשיא ג'ו ביידן מספיק זמן לקדם רפורמות. לולא היתה עוברת - הממשל היה מושבת חלקית החל מהיום בחצות. הסנאט הצביע בעד החוק שעות ספורות לאחר שעבר בבית הנבחרים ברוב דחוק של 221 בעד, מול 212 נגד, עם תמיכה מצד רפובליקנים מעטים בלבד.
1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 7.5.21
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 7.5.21
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. נמנעה השבתה של הממשל
(בלומברג)

אולם דדליין חשוב נוסף כבר נושף בעורפיהם של המחוקקים. הממשל מתקרב לתקרת החוב שעומדת על 28.9 טריליון דולר. לפי הערכות במשרד האוצר, אם תקרת החוב לא תורחב לפני ה-15 בדצמבר מתגבר הסיכון לחדלות פירעון בעלת השלכות הרות אסון.
"אני שמח שבסופו של דבר הקולות השקולים ניצחו. הממשל ימשיך לפעול ואני מודה לחברי הסנאט שמנעו השבתה מיותרת ויקרה", הגיב מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר. השבתה הייתה מובילה לפיטורים של עובדי ממשל, ביניהם רופאים וחוקרים.
הצורך באישור החוק הזה ברגע האחרון נבע מכך שבקונגרס לא אישרו עדיין 12 סעיפי הקצאות למימון פעילויות הממשל עבור השנה הפיסקאלית שהחלה ב-1 באוקטובר. הארכת התקציב היא במידה רבה ניצחון לרפובליקנים מכיוון שרמות ההוצאות נשארות בשלב זה זהות כפי שהיו בזמן כהונתו של דונלד טראמפ הרפובליקני.