סגור

דיוקן של מרילין מונרו שיצר אנדי וורהול נמכר בסכום שיא של 195 מיליון דולר

מדובר בדיוקן בהדפס משי של השחקנית שיצר וורהול ב-1964. זהו סכום שיא עבור יצירה של אמן אמריקני. וורהול הפך את מונרו לאייקון פופ ארט על ידי כך שהעניק לה פנים בצבע ורוד – מסטיק, שפתיים אדומות וצללית כחולה לעיניים על רקע כחול

דיוקן בהדפס משי של מרילין מונרו שיצר אמן הפופ האמריקני אנדי וורהול ב-1964 נמכר במכירה פומבית תמורת 195 מיליון דולר. זהו סכום שיא עבור יצירה של אמן אמריקני. מדובר בדיוקן אחד מתוך סדרה שיצר וורהול בעקבות מותה של השחקנית ב-1962, אשר הפכה מאז לאחת מיצירותיו הנודעות ביותר. המכירה נערכה בבית המכירות הפומביות כריסטיס בניו יורק.
הציור מ-1964, הנקרא Shot Sage Blue Marilyn, מציג צילום של השחקנית לקידום סרטה "ניאגרה". וורהול הפך את מונרו לאייקון פופ ארט על ידי כך שהעניק לה פנים בצבע ורוד – מסטיק, שפתיים אדומות וצללית כחולה לעיניים על רקע כחול. היצירה היא חלק מסדרה של פורטרטים של מונרו הקרויה Shot Marilyn.

1 צפייה בגלריה
אנדי וורהול פורטרט מרילין מונרו מכירה פומבית כריסטיז
אנדי וורהול פורטרט מרילין מונרו מכירה פומבית כריסטיז
פורטרט של מרילין מונרו שיצר אנדי וורהול
(צילום: Christie’s )

המוכרים של היצירה הנוכחית הם עמותה שהוקמה על ידי סוחרת האמנות הידועה מציריך, דוריס אמאן, שמתה בשנה שעברה בגיל 76, ואחיה המנוח, תומאס שעזר למכור ולקטלג את המלאי הרשמי של יצירות של וורהול ב-1993.
השיא הקודם ששולם עבור יצירה של וורהול עמדה על 105.4 מיליון דולר ונקבע לפני 9 שנים, כשבית המכירות הפומביות סות'ביס מכר את היצירה Silver Car Crash (Double Disaster) מ-1963. עם זאת, במכירות פרטיות כבר נמכרה יצירה של וורהול ב-200 מיליון דולר – מנהל קרנות הגידור קן גריפין שילם ב-2017 למנהלי העזבון של אייל ההוצאה לאור סי ניוהאוס את הסכום הגבוה עבור הגרסה הכתומה של הפורטרט של מרילין מונרו.
היצירה שנמכרה במכירה פומבית הוצגה בשנים האחרונות במוזיאונים כמו גוגנהיים בניו יורק וטייט בלונדון.