סגור
שרת ה מסחר ה אמריקאית ג'ינה ריימונדו
שרת המסחר האמריקאית ג'ינה ריימונדו. "לא מעוניינים לסחור עם סין באותן טכנולוגיות שמשפיעות על הביטחון הלאומי שלנו" (צילום: בלומברג)

שרת המסחר האמריקאית: "סין נמצאת שנים מאחורינו בנושא השבבים"

בראיון ל-"60 דקות" התייחסה ג'ינה ריימונדו בביטול לוואווי שבאוגוסט השיקה סמארטפונים מותאמים ל-5G ללא שבבים אמריקאיים. "יש לנו את המוליכים למחצה המתוחכמים בעולם, לסין אין. גברנו עליה בחדשנות", אמרה

שרת המסחר האמריקאית ג'ינה ריימונדו מאמינה שארה"ב ממשיכה לשמור על היתרון שיש לה על פני סין בכל הקשור לפיתוח שבבים מתקדמים. "הם שנים מאחורי מה שיש לנו בארה"ב. יש לנו את המוליכים למחצה המתוחכמים ביותר בעולם. לסין אין. גברנו על סין מבחינת החדשנות", אמרה בריאיון ששודר ביום ראשון בתוכנית "60 דקות" בארה"ב.
ריימונד התייחסה במיוחד לוואווי, חברת הטלקומניקציה הסינית הנמצאת ברשימה השחורה של הממשל האמריקאי. החברה השיקה באוגוסט סמארטפון חדש בעל יכולת תמיכה בדור חמישי (5G) ללא שבבים אמריקאים. הישג משמעותי במיוחד בהתחשב בהגבלות היצוא שהטיל הממשל האמריקאי על החברה כבר בסוף 2022. יתרה מכך, המכשיר הושק כשריימונדו הייתה בביקור רשמי בסין.
בריאיון הוסיפה ריימונדו כי ארה"ב תמשיך לפעול כדי להגן על הביטחון הלאומי של המדינה ועל החברות בה. מאז השקת המכשיר הרחיבה ארה"ב את ההגבלות על מכירות שבבים מתקדמים לסין.
"אנחנו מעוניינים לסחור עם סין במרבית הסחורות והשירותים", אמרה. "אבל לא באותן טכנולוגיות שמשפיעות על הביטחון הלאומי שלנו". עוד הוסיפה כי הגבלות הייצוא נועדו נגד רוסיה, זאת בעקבות הפלישה שלה לאוקראינה. "זה בהחלט המקרה שהגבלות היצוא שלנו פגעו ביכולת של רוסיה לנהל את המלחמה והקשו עליה", הסבירה, אף שהודתה שרוסיה הצליחה למצוא חלופות לחלק מהשבבים.