סגור

אוסטרליה תאפשר כניסת תיירים רק מ-2022

ראש הממשלה הודיע כי אוסטרלים שמחוסנים בשתי מנות נגד קורונה יוכלו לטוס לחו"ל מהחודש הבא. הוא הדגיש כי בעדיפות ראשונה בהסרת ההגבלות תהיה לאפשר את כניסתם של עובדים זרים וסטודנטים

תיירים בינלאומיים יורשו להיכנס לאוסטרליה רק מהשנה הבאה, אך תינתן עדיפות ראשונה למהגרי עבודה ולסטודנטים, כך הודיע היום (ג') ראש הממשלה סקוט מוריסון. הוא הוסיף כי אוסטרליה צפויה להגיע היום לשיעור ההתחסנות נגד קורונה של 80% מהאוכלוסייה מעל גיל 16, וזה יאפשר את תחילת הפתיחה מחדש של הכלכלה.
בשבוע שעבר חשף מוריסון תוכנית שתאפשר לאזרחים ותושבי קבע שקיבלו שתי מנות חיסון לטוס מאוסטרליה החל מהחודש הבא, לראשונה מאז הושת איסור גורף במרץ 2020. עם זאת, הוא ציין כי העדיפות הבאה בהסרת ההגבלות תהיה לאפשר את כניסתם של עובדים זרים וסטודנטים.
2 צפייה בגלריה
ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אוקטובר 2021
ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אוקטובר 2021
ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון
(צילום: AP)
ההגירה לאוסטרליה נמצאת ברמתה הנמוכה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה בגלל הגבלות הקורונה. למגפה היו גם השלכות קשות על האוניברסיטאות האוסטרליות שנסמכות בכבדות על דמי הלימוד של הסטודנטים הבינלאומיים. החשש העיקרי הוא שאותם סטודנטים יירשמו למוסדות חינוך במדינות אחרות אם אוסטרליה לא תיפתח בקרוב את הגבולות.
"העדיפות הבאה תהיה לעובדים מיומנים, שמאד חשובים למדינה שלנו ושהם מחוסנים כבר בשתי מנות, וכן סטודנטים יחזרו ללמוד באוסטרליה", אמר מוריסון בריאיון לטלוויזיה האוסטרלית. "נכניס גם תיירים בינלאומיים, אני מאמין שבשנה הבאה זה יקרה", אמר.
2 צפייה בגלריה
תיירת ב אוסטרליה קנגרו תיירים תיירות
תיירת ב אוסטרליה קנגרו תיירים תיירות
תיירת באוסטרליה מצטלמת עם קנגרו
(צילום: שאטרסטוק)
מועצת התיירות של אוסטרליה, המייצגת סקטור שגלגל 45 מיליארד דולר אוסטרלי (33 מיליארד דולר) בשנה מתיירים זרים לפני פרוץ המגפה, דורשים את פתיחת הגבולות עד מרץ.
באוסטרליה ממהרים לחסן כמה שיותר אנשים, זאת בעוד שזן הדלתא ממשיך להתפשט. במדינת ויקטוריה דיווחו היום על שיא של 1,763 מאומתים חדשים. מדינת ניו סאות' ויילס מובילה מבחינת שיעור המתחסנים כך ששדה התעופה של סידני צפוי להיות הראשון שייפתח לתיירים המחוסנים.