סגור

אוסטרליה: "137 מתוך 173 חולי הקורונה שבטיפול נמרץ - אינם מחוסנים"

המדינה דיווחה היום על שיא נוסף במספר הנדבקים בקורונה - 1,756, רובם המכריע בניו סאות' וויילס; "הגרוע מכל עוד לפנינו"

אוסטרליה הנאבקת בגל הקורונה הקשה ביותר שלה עד כה, דיווחה על 1,756 נדבקים חדשים היום – שיא יומי נוסף; במערכת הבריאות הזהירו שהגרוע מכל עוד לפניהם, וקראו לאנשים ללכת להתחסן. כך מדווחת סוכנות רויטרס.


רוב המקרים שוב נרשמו במדינת ניו סאות' וויילס, הנאבקת בהתפרצות של זן הדלתא המדבק מאז אמצע יוני. המדינה דיווחה על 1,533 מקרים חדשים וארבעה מקרי מוות נוספים. מדינת ויקטוריה השכנה דיווחה על 190 מקרי הידבקות, טריטוריית הבירה על 32, וקווינסלנד על אחד.
מספר הנדבקים היומי לאחרונה הוא כמעט כפול מגל הקורונה הקודם שתקף את אוסטרליה לפני שנה. ניו סאות' וויילס וויקטוריה, המחזיקות בעמדה לפיה לא ניתן לדכא לחלוטין את ההתפרצות, מתמקדות בהאצת מבצעי החיסון כדי להפוך את מקרי ההדבקה לקלים יותר.

1 צפייה בגלריה
הפגנה ב מלבורן אוסטרליה נגד ה סגר קורונה
הפגנה ב מלבורן אוסטרליה נגד ה סגר קורונה
הפגנה במלבורן נגד הסגר, באוגוסט
(EPA)

על אף שמספר הנדבקים בוויקטוריה, שנמצאת בסגר השישי שלה עד כה, ירדו מעט ביחס ל-208 שנרשמו אתמול, רשויות הבריאות אמרו שההתפרצות טרם הגיעה לשיאה. "המגמה הכללית היא עלייה איטית ומתמדת. לכן החיסונים כה קריטיים, כמו גם עמידה בכללים", אמר ראש שירותי הבריאות של ויקטוריה, ברט סאטון, במסיבת עיתונאים.
ניו סאות' וויילס, המדינה המאוכלסת ביותר באוסטרליה, וביתה של הבירה סידני, מצפה ליותר מ-1,000 מקרים חדשים ביום למשך לפחות שבועיים, עם מספר אשפוזים שאמור להגיע לשיא באוקטובר. היום אמרו פקידי בריאות ש-137 מתוך 173 האנשים שנמצאים בטיפול נמרץ אינם מחוסנים. מדינות ויקטוריה, ניו סאות' וויילס וטריטוריית הבירה - ביתם של קרוב ל-60% מתושבי אוסטרליה - נמצאות בסגר הדוק כבר כמה שבועות. הסגר צפוי להימשך עד אשר 70% מהאוכלוסייה תחוסן באופן מלא. בקצב הנוכחי, אוסטרליה תגיע לסף הזה בשלהי אוקטובר או תחילת נובמבר.