סגור

ארגון הבריאות העולמי: "הקורונה תישאר איתנו, התקווה לחסל הנגיף הולכת ופוחתת"

בכיר בארגון: "היו שאמרו שאנחנו הולכים לחסל את הקורונה. אנחנו לא. זה מאוד, מאוד לא סביר"; לדבריו, "הנגיף יתפתח כמו שפעת - נמשיך להתמודד איתו דרך שגרה"

נגיף הקורונה "צפוי להישאר איתנו", בעוד הוא ממשיך לעבור מוטציות במדינות ששיעור המחוסנים בהן נמוך, והתקווה לחסלו לגמרי הולכת ופוחתת, כך אמרו מומחי בריאות אתמול.



"אני חושב שהנגיף הזה הולך להישאר איתנו, והוא יתפתח כמו שפעת – וכמוהו, ימשיך להיות אחד הנגיפים איתם אנו מתמודדים דרך שגרה", אמר ד"ר מייק ראיין, מנהל תוכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי (WHO) במסיבת עיתונאים.
בכירים בארגון הבריאות העולמי אמרו בעבר שהחיסונים אינם מבטיחים את חיסולו של הקוביד 19, כמו שקרה עם נגיפים אחרים. כמה מומחי בריאות מובילים, כולל היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, וסטפני בנסל, מנכ"לית יצרנית החיסונים מודרנה, הזהירו שהעולם יצטרך להמשיך לחיות לצד הקוביד בעתיד הנראה לעין, בדומה לשפעת.
"היו שאמרו שאנחנו הולכים לחסל את הנגיף. אנחנו לא. זה מאוד, מאוד לא סביר", אמר ראיין.
ואולם לדברי מומחים, אם בעולם היו נוקטים צעדים מוקדמים כדי לעצור את התפשטות הנגיף, המצב כיום יכול היה להיות שונה מאוד. "היתה לנו הזדמנות בתחילת המגפה. המגפה הזאת לא היתה חייבת להיות כל כך קשה", אמרה מריה ון קרקהופה, המומחית הבכירה ב-WHO בנושא הקורונה.
מאז פרוץ המגפה, במרץ 2020, נדבקו בקורונה כ-220 מיליון בני אדם ברחבי העולם. מספר הנפטרים עומד על כ-4.5 מיליון.

1 צפייה בגלריה
מייק ראיין בכיר ב ארגון הבריאות העולמי WHO
מייק ראיין בכיר ב ארגון הבריאות העולמי WHO
מייק ראיין
(אי פי איי)