סגור
אלון מאסק פיטורים ב טסלה
אלון מאסק. ביקור מוצלח (צילום: Mario Anzuoni/Reuters)

דיווח: סין מאשרת לטסלה להשיק את מערכת הנהיגה האוטונומית

לפי "וול סטריט ג'ורנל", הרשויות בסין מסרו לטסלה כי התקבל אישור טנטטיבי לתוכנית להשקת מערכת הסיוע המלאה לנהיגה (FSD) במדינה. לפי בלומברג, החברה קיבלה אישור לחבור לענקית הטכנולוגיה הסינית באיידו לצרוך מיפוי וניווט, זאת לקראת הטמעת המערכת בסין

ביקורו הקצר של אלון מאסק בסין השיג ככל הנראה את המטרות שלו. בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי הרשויות בסין מסרו לטסלה כי התקבל אישור טנטטיבי לתוכנית להשקת מערכת הסיוע המלאה לנהיגה (FSD) בסין. מהלך שאמור להעניק דחיפה למכירות של יצרנית המכוניות החשמליות בשוק הרכב הגדול בעולם.
בסוכנות בלומברג פרסמו כי טסלה קיבלה אישור לחבור לענקית הטכנולוגיה הסינית באיידו לצרוך מיפוי וניווט, זאת לקראת הטמעת המערכת בסין. באיידו היא אחת מ-20 ספקיות מורשות בלבד בסין לשירותי מפות במערכות מסוג זה. כמו כן, החברה עברה מבחן ביטחון מידע ופרטיות שיעזור להקל חלק מהחששות סביב נושאי ביטחון המידע.
האישורים המיוחלים התקבלו לאחר שביום ראשון הגיע מנכ"ל החברה מאסק לביקור מפתיע בסין. השקת מערכת הסיוע לנהיגה בסין נחשבת כדרך לבלום את הירידה בהכנסות החברה. טסלה דיווחה ברבעון האחרון על הירידה השנתית הראשונה בהכנסות הרבעוניות מאז 2020. המערכת אמנם לא הופכת את המכונית לאוטונומית לגמרי ומחייבת פיקוח תמידי מצד הנהג, אך בארה"ב גובה החברה 8,000 דולר עבור התקנתה ועוד דמי מנוי חודשיים של 99 דולר.
במהלך הביקור, שנמשך יום אחד בלבד, נפגש מאסק עם ראש ממשלת סין לי צ'יאנג, שנחשב כמי שעזר לטסלה להקים את המפעל שלה בשנגחאי. טסלה אמנם נהנתה בתחילה מהצלחה בסין, אך התחרות הגוברת במדינה מצד יצרניות מקומיות כמו BYD ולי אוטו, הובילה לירידה בנתח השוק של החברה לסביבות 6.7% ברבעון הרביעי של 2023 מ-10.5% ברבעון הראשון של בשנה שעברה. במקביל, מערכות סיוע לנהיגה הופכות להיות שכיחות יותר בסין, וחברות מקומיות רבות, ביניהן Xpeng ושיאומי כבר מנצלות את המערכות הללו במכוניות שלהן כדרך להגדיל מכירות.
לדבריו של האנליסט דו איבס מ- Wedbush Securities, ביקורו המפתיע של מאסק בסין עשוי לתגלות כ"קו פרשת המים" עבור החברה, מכיוון שהוא עוזר לפתוח את המערכת בסין: "צעד שלהערכתי יהווה הזדמנות פז עבורם בכל הקשור למערכת בסין, שהיה החתיכה החסרה בפאזל של טסלה", אמר. עם זאת, המערכת סופגת ביקורת בארה"ב, ורשות הבטיחות בדרכים החלה בחקירה סביבה בטענה שמאז דצמבר ארעו 20 תאונות שבהן היו מעורבות מכוניות שהשתמשו בתוכנה.