סגור
טסלה נהיגה אוטונומית תאונה ניידת משטרה
מכונית של טסלה שהיתה מעורבת בתאונה (צילום: Florida Highway Patrol)

מכונית אוטונומית? קליפורניה מאשימה את טסלה בהטעיית צרכנים

משרד הרישוי במדינה מאשים את יצרנית הרכב שהיא יוצרת מצג שווא כשהיא משווקת את מערכת הסיוע לנהיגה כ"טייס אוטומטי" ו"נהיגה עצמית מלאה". במשרד טוענים שהרכבים "לא מסוגלים לפעול ככלי רכב אוטונומיים". לטסלה יש שבועיים להשיב, אחרת היא עלולה לאבד את רישיונה לסחור במדינה

משרד הרישוי של קליפורניה האשים את טסלה בהטעיית צרכנים במסגרת שיווק מערכת הסיוע לנהיגה שלה, שממותגת כ"טייס אוטומטי" ו"נהיגה עצמית מלאה" בארצות הברית. בעקבות התביעה עלול עסק המכוניות החשמליות של אלון מאסק לאבד באופן זמני את רישיונו לייצר מכוניות ולסחור בהן בקליפורניה. כך לפי דיווח באתר CNBC.
בשתי תביעות שהוגשו לבית המשפט לשימועים מינהליים של קליפורניה ב-28 ביולי כתבו פקיד ועורכי דין של משרד הרישוי: "במקום לזהות בפשטות את שם המוצר או המותג, ה"טייס האוטומטי" ו"יכולת הנהיגה העצמית המלאה" נותנים מצג שווא לפיו המכוניות המצוידות במערכת ADAS יפעלו כרכב אוטונומי, בעוד הרכבים המצוידים במערכות ה-ADAS האלה לא היו מסוגלים בזמן הפרסום, ועדיין אינם מסוגלים, לפעול ככלי רכב אוטונומיים".
סגנית מנהל יחסי הציבור של משרד הרישוי, אניטה גור, אמרה ל-CNBC שאם המשרד ינצח בתביעה, בכוונתו "לבקש שטסלה תידרש לפרט לצרכנים את יכולות מאפייני הטייס האוטומטי והנהיגה העצמית המלאה, כולל אזהרות בנוגע למגבלות המאפיינים האלה". גור ציינה שהתביעה מתייחסת לשיטות השיווק והפרסום של טסלה הקשורות לשני המאפיינים האלה בלבד.
משרד הרישוי של קליפורניה עורך סקירת בטיחות נפרדת לגבי "העיצוב המתוכנן והיכולות הטכנולוגיות של כלי הרכב של טסלה", כדי לקבוע אם ניתן להשתמש בהן בכבישים ציבוריים ללא רישיון מיוחד. לדברי גור, המשרד רוצה למנוע מנהגים להבין לא נכון או להשתמש בצורה שגויה בטכנולוגיות של כלי הרכב.
לטסלה יש 15 ימים להגיב על ההאשמות בפני בית המשפט, ואם לא תעשה זאת יזכה משרד הרישוי בתביעה. טסלה כוללת את מאפייני הסיוע לנהג שמכונים טייס אוטומטי בכל המכוניות החדשות שלה, ומוכרת אופציית פרימיום של נהיגה עצמית מלאה תמורת מקדמה של 12 אלף דולר ותשלומים חודשיים של 199 דולר. לפעמים החברה מוכרת אופציית טייס אוטומטי מורחב שכוללת כמה ממאפייני הפרימיום.