סגור
שף גורדון רמזי
השף גורדון רמזי. לכולנו יש תפקיד במשבר האקלים ויוקר המחיה (צילום: gordonramsay.com)

לונדון: פעילי אקלים השתלטו על מסעדת השף של גורדון רמזי

מסעדת המישלן צ'לסי נאלצה לסגור את שעריה ללילה, לאחר שפעילים תפסו שולחנות השמורים ללקוחות, ומחו על העלויות הסביבתיות של פריטים בתפריט. "לכולנו יש תפקיד במשבר האקלים ויוקר המחיה"

פעילי האקלים המנהלים קמפיין למען עתיד המבוסס על מזון מהצומח נכנסו אתמול (שבת) בערב בלבוש אלגנטי למסעדת צ'לסי היוקרתית של השף המפורסם גורדון רמזי, ותפסו שולחנות השמורים לאורחי המסעדה. הם החזיקו בידם תפריטים מדומים המודפסים על נייר ירוק, שמתארים את העלויות הסביבתיות של פריטים בתפריט המסעדה, כולל סטייק ועגל.
חברי הקבוצה הצהירו כי הם פועלים למען מערכת מזון המבוססת על הצומח ולמען תמיכה בחקלאים. ברשתות החברתיות הם אמרו כי מסעדת היוקרה מבטאת את אי השוויון שאיתו מתמודדים כעת בבריטניה ומייצגת את ההכחשה של חומרת משבר האקלים. "לכולנו יש תפקיד במשבר האקלים ויוקר המחיה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך כך למען החברה, האקלים ובעלי החיים", אמרו. עוד הצהירו שלא יעזבו את המסעדה עד שיורחקו בכוח, אך לבסוף הם עזבו מרצונם את המקום לאחר הסגירה. בעקבות האירוע נאלצה המסעדה לסגור את שעריה למשך הלילה.
האירוע התרחש אחרי ששני פעילי אקלים קיצוניים נעצרו ביום שישי כשניסו להתעמת עם דיוויד אטנבורו, חוקר הטבע ושדרן הטלוויזיה המוכר, בזמן שסעד במסעדה אחרת בעלת כוכב מישלן.

אמה סמארט, אחת מהפעילות שהתעמתו עם דיוויד אטינבורו במסעדה

דובר מסעדת גורדון רמזי אמר: "כל אחד זכאי לדעותיו ולאמונותיו". עם זאת הוסיף: "לכפות את הדרך שלך על מסעדה, להפריע לצוות החרוץ בעבודתו ולהרוס את הערב לאורחים שחיכו חודשים להזמנה שלהם זה מאוד לא הולם ולא מכובד".
דובר המשטרה מסר: "המשטרה הוזעקה למסעדה ב-Royal Hospital Road, SW3 עקב דיווח על קבוצת מפגינים שסירבה לעזוב את המקום. המשטרה התערבה, המסעדה נסגרה והמפגינים עזבו. לא היו מעצרים".