סגור

צרפת: תלונה נגד NSO בשל פריצה לטלפון של פעיל פלסטיני

התלונה לפריצה לטלפון של הפעיל למען הפלסטינים סאלח חאמורי, הוגשה בשיתוף ארגוני זכויות אדם באיחוד האירופי. הפריצה שאוששה לפי הדיווחים, התרחשה בדצמבר 2021 כשהיה בשטחי הרשות הפלסטינית אולם המשיכה בצרפת, מה שמהווה הפרה של החוק הצרפתי

הפדרציה הבינלאומית לזכויות אדם (FIDH), הליגה לזכויות האדם (LDH) וסאלח חאמורי הגישו תלונה משותפת בצרפת נגד חברת הסייבר הישראלית NSO בגין חדירה לא חוקית לטלפון של חאמורי - פעיל למען פלסטינים המתגורר כיום בצרפת.


הפריצה לטלפון שלו ארעה עוד כשהיה בשטחי הרשות הפלסטינית, אך המשיכה גם על אדמת צרפת מה שמהווה הפרה של החוק הצרפתי לשמירה על הפרטיות.
באוקטובר 2021 הוא ביקש לערוך בדיקה בטלפון שלו לאחר שנודע לו שהטלפונים של פעילים פלסטינים אחרים נפרצו, והבדיקה מצאה כי המכשיר אכן נפרץ על ידי הרוגלה. קבוצת Citizen Lab וארגון אמנסטי אינטרנשיונל אישרו את הממצאים.
הבדיקה סיכמה כי הטלפון של חאמורי נפרץ באפריל 2021. בדצמבר אותה השנה הוא פנה לארגון FIDH כדי שייצג אותו. "אנחנו קוראים לתובעים בפריז לפצוח בחקירה ראשונית לגבי ההפרות שצוינו בתלונה שלנו", הגיבו מגישי התלונה.

1 צפייה בגלריה
שלו חוליו על רקע משרדי NSO במושב ספיר
שלו חוליו על רקע משרדי NSO במושב ספיר
מייסד NSO שלו חוליו על רקע משרדי NSO במושב ספיר
חאמורי, שישב בכלא בחשד שזמם לרצוח את עובדיה יוסף בתחילת שנות האלפיים. מוכר כפעיל החזית העממית. הוא שוחרר במסגרת עסקת שליט.
NSO מתמודדת עם מספר תביעות שהוגשו נגדה ברחבי העולם בשל השימוש הלא חוקי בטכנולוגיה שמפרה זכויות אדם. מספר קבוצות וארגונים קראו כבר לאיחוד האירופי להוסיף את החברה לרשימת השחורה ולנקוט בצעדים כדי למנוע מכירה, העברה או שימוש בטכנולוגיות שלה.
בחודש שעבר הצביע הפרלמנט האירופי בעד הקמת ועדת חקירה סביב השימוש של ממשלות החברות באיחוד בפגסוס. פרטים נוספים על הוועדה אמורים להתפרסם בעוד כשבועיים.