סגור

מודרנה: תוצאות מעבדה מבטיחות ליעילות החיסון נגד וריאנט דלתא

לפי החברה, נסיינים שקיבלו את שתי המנות פיתחו נוגדנים יעילים נגד זנים שונים של הנגיף. הניסוי טרם עבר ביקורת עמיתים והוא מבוסס על תוצאות משמונה נסיינים. וריאנט דלתא שזוהה לראשונה בהודו התפשט ל-92 מדינות

חברת מודרנה דיווחה היום (ג') שהחיסון שפיתחה נגד קורונה הראה תוצאות מבטיחות בתנאי מעבדה נגד זנים שונים של הנגיף, כולל זן הדלתא המדבק במיוחד שזוהה בהודו. חיסון ה-mRNA הניתן בשתי מנות הפיק נוגדנים יעילים נגד הזנים דלתא, בטא ואטא, שזוהו לראשונה בהודו, דרום אפריקה וניגריה, בהתאמה, כך על פי מודרנה.


החברה אמרה שהתוצאות מתבססות על דגימות סרום של שמונה נסיינים שנלקחו שבוע אחד לאחר שקיבלו את המנה השנייה של החיסון. המידע עדיין לא עבר ביקורת עמיתים. למרות התוצאות המבטיחות, הן עשויות לא לשקף את תפקוד החיסונים מחוץ למעבדה. מניות מודרנה עלו ביותר מ-6% בארה"ב לאחר שהודיעה על התוצאות.
"אנו נותרים מחויבים לחקר הזנים החדשים, להפקת מידע ושיתופו ברגע שהוא נעשה זמין", אמר מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל. "המידע החדש מעודד ומחזק את אמונתנו שהחיסון של מודרנה לקורונה אמור להישאר יעיל נגד זנים חדשים שהתגלו".

1 צפייה בגלריה
מודרנה בקבוק חיסון קורונה Covid 19
מודרנה בקבוק חיסון קורונה Covid 19
החיסון של מודרנה לקורונה
(צילום: רויטרס)

העדכון של מודרנה מגיע מספר ימים לאחר שארגון הבריאות העולמי (WHO) קרא לאנשים שחוסנו בחיסון המלא לעטות מסכות, לשמור על ריחוק חברתי ועל אמצעי בטיחות נוספים, לאור התפשטות זן הדלתא ברחבי העולם. הוא מגיע גם באותו יום שבו דיווחה מודרנה שהחיסון שלה אושר לשימוש בהודו, בה זן הדלתא נחשב לאחראי להתפרצות המסיבית שמתחוללת שם.
זן הדלתא, שכבר זוהה ב-92 מדינות כולל ארה"ב, צפוי להפוך לזן הדומיננטי בעולם. בארה"ב שכיחותו של הזן מוכפלת נכון לעכשיו כל שבועיים. אנשי ארגון הבריאות העולמי אמרו ביום שישי האחרון שהם מבקשים מאנשים שקיבלו את החיסון המלא להמשיך "להתגונן" כיוון שחלק גדול מהעולם טרם חוסן, וזנים מדבקים ביותר, כמו הדלתא, מתפשטים בארצות רבות ומביאים להתפרצויות.
הדברים האלה עומדים בניגוד לדברי המרכז האמריקאי למניעת ובקרת מחלות (CDC), לפיו אמריקאים שחוסנו בחיסון המלא יכולים להסיר את המסכות ברוב המצבים. "אנשים לא יכולים להרגיש בטוחים רק בגלל שקיבלו את שתי המנות. עדיין עליהם להגן על עצמם", אמרה ד"ר מריאנג'לה סימאו, עוזרת המנהל הכללי של ארגון הבריאות העולמי לתחום הנגישות לתרופות ולמוצרי בריאות, בתדרוך לעיתונאים.