סגור

ה-FDA מוסיף אזהרה לחיסוני פייזר ומודרנה: סיכוי קטן לדלקת בלב

מינהל המזון והתרופות האמריקאי הוסיף אזהרה להנחיות הנלוות לשימוש בחיסונים. ברקע, דיווחים על תופעות שליליות המצביעות על סיכון גבוה יותר לחלות בדלקת שריר הלב מיוקרטיס (myocarditis) ובדלקת קרום הלב פריקרדיטיס (pericarditis), בעיקר לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון

מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) הוסיף אזהרה להנחיות הנלוות לשימוש בחיסונים נגד קורונה של פייזר וביונטק ומודרנה, שמציינת את הסיכוי הקטן לדלקת בלב, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.


ב-FDA ציינו כי הוסיפו להנחיות שהועברו לרופאים ואחיות את האזהרה לפיה התקבלו מספר דיווחים על תופעות שליליות המצביעות על סיכון גבוה יותר לחלות בדלקת שריר הלב מיוקרטיס (myocarditis) ובדלקת קרום הלב פריקרדיטיס (pericarditis), בעיקר לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון. התסמינים לרוב מופיעים בתוך ימים ספורים לאחר החיסון.
נכון ל-11 ביוני, דווח על מעל 1,200 מקרים של דלקות הלב בארה"ב מתוך בסביבות 300 מיליון מנות חיסונים של פייזר או מודרנה שניתנו.

1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה גרמניה פייזר ביונטק
חיסון קורונה גרמניה פייזר ביונטק
חיסון פייזר בגרמניה
(צילום: אי.אף.פי)

דווח על יותר תקריות מסוג זה בקרב גברים והתסמינים הופיעו לרוב לאחר קבלת מנת החיסון השנייה. במרכז לפיקוח על מחלות ומניעתן (CDC) אבחנו 309 מאושפזים עם דלקות בלב בקרב אנשים מתחת לגיל 30. 295 מתוכם כבר שוחררו.
הרגולטורים במספר מדינות ברחבי העולם חוקרים מקרים של הופעת הדלקות. ההערכה היא שהן מופיעות יותר בקרב בנים צעירים לאחר קבלת החיסונים המבוססים על טכנולוגיית mRNA.
העדכון הנוכחי של ה-FDA מגיע לאחר בחינה מקיפה של הנתונים ודיון בוועדה המייעצת לחיסונים של ה-CDC שנערך ביום רביעי.
מפייזר ומודרנה לא התקבלה תגובה לדיווח.