סגור
מלון קפסולות מלבורן אוסטרליה
מלון הקפסולות במלבורן אוסטרליה (צילום: Facebook/Frank Chan)

בעל בית במלבורן מציע לינה בקפסולות ב-620 דולר לחודש

הבית מפורסם בפייסבוק ומציע גם חדרים רגילים בשכירות של 400 דולר לשבוע או 1,500 דולר לחודש. ששת הקפסולות כוללות: מיטת יחיד, מראה, מאוורר, שקעי USB, פאנלים לשליטה דיגיטלית, תאורה, לוקר, מתלה לבגדים ווילון לפרטיות

בעל בית במלבורן, אוסטרליה, מציע קפסולות המכילות מיטת יחיד בלבד עבור 900 דולר אוסטרלי לחודש (כ-620 דולר). הבית, המפורסם באופן פרטי דרך הפייסבוק מציע גם חדרים רגילים בשכירות של 400 דולר לשבוע או 1,500 דולר לחודש, כשהקפסולה של המיטה עולה 250 דולר לשבוע.
ששת הקפסולות עומדות אחת על השנייה בחדר בקומה התחתונה בבית, כששלושת חדרי השינה הרגילים נמצאים בקומות העליונות. “בכל קפסולה יש מיטת יחיד (שמתאימה לאדם אחד), מראה, מאוורר, שקעי USB, פאנלים לשליטה דיגיטלית, תאורה משתנה, לוקר, מתלה לבגדים ווילון לפרטיות", תיארו בפוסט בפייסבוק.
1 צפייה בגלריה
מלון קפסולות מלבורן אוסטרליה
מלון קפסולות מלבורן אוסטרליה
מלון הקפסולות מלבורן אוסטרליה
(צילום: Facebook/Frank Chan)
בעל הבית פרנק צ'אן טען שהקפסולות נועדו רק לשכירות קצרת טווח, אך לפי דיווח בגרדיאן הבית עצמו משמש לאירוח מגוון אנשים: ממטיילים הנשארים לכמה לילות בלבד ועד לאנשים ששוכרים את המיטות לתקופות של עד 6 חודשים. לפי צ'אן, האינפלציה העולה והירידה במספר המטיילים לטווח קצר הם בין הגורמים לעליית המחירים. "אני לא גובה על חשמל, מספק ריהוט מלא, שירות ניקיון, לדיירים יש גמישות מלאה מתי הם רוצים לעזוב והמחיר שלי זול יותר משל 95% מהמודעות באתרים כמו בוקינג ו-Airbnb".
"אני יודע שיש הרבה אנשים שלא מבינים איך שוק השכירות עובד וצועקים שהמחיר שלי גבוה מדי, אבל הם לא הסתכלו על הדרך שבה שוק השכירות לטווח הקצר פועל". לדבריו, הקפסולות צריכות להיות "פתרון" לשוק השכירות באוסטרליה. "אני מקווה שמועצות מקומיות יקלו על בעלי בתים להתקין אותן", אמר. "בשלב זה, קשה למדי לעשות את זה, ואני האדם היחיד במלבורן שמציע זאת".
לפי הדיווח, הבית עבר ביקורת באוקטובר ונקבע שהוא עומד בתקנים והקפסולות ראויות.
שוק השכירות באוסטרליה צפוף מאוד, ולפי הנתונים שיעור הנכסים הזמינים בערים הגדולות עומד על ממוצע של 1.3%. הסיבות העיקריות לכך הן שמשקיעים הורידו נכסים רבים מהשוק במהלך המגפה, ובמקביל השוכרים מעדיפים נכסים גדולים יותר. לנוכח ההיצע הנמוך, המחירים עולים – השכירות עלתה ב-9.2% ב-12 החודשים האחרונים. "זה שיעור הצמיחה הגבוה ביותר אי פעם", אמר קרייג לאולס מחברת המחקר CoreLogic.