סגור
ניו דלהי הודו אוכלוסיה צפיפות
ניו דלהי הודו. האוכלוסייה בה רק תגדל לעומת סין שתתכווץ (צילום: Prashanth Vishwanathan /Bloomberg)

מהפך דמוגרפי: הודו עקפה את סין והפכה למדינה המאוכלסת בעולם

לפי נתוני האו"ם, אוכלוסיית הודו מונה 1.428 מיליארד תושבים, לעומת 1.425 מיליארד בסין. כיום מתגוררים במדינה כ-20% מאוכלוסיית העולם, והיא צפוייה להתרחב ל-1.6 מיליארד תושבים עד 2050

הודו עקפה את סין והפכה למדינה המאוכלסת ביותר בעולם, כך לפי נתונים שפרסם היום (ד') האו"ם.
לפי מעקב האוכלוסייה העולמי של האו"ם, אוכלוסיית הודו מונה 1.428 מיליארד תושבים, זאת לעומת 1.425 מיליארד תושבים בסין.
האוכלוסיה הגדלה תוסיף דחיפות למאמציה של הממשלה בהודו בראשותו של נרנדרה מודי ליצור תעסוקה למיליוני אנשים הנכנסים למעגל העבודה, זאת על רקע ההתרחקות של המדינה מעבודות חקלאות. מחצית מהאוכלוסיה בהודו היא מתחת לגיל 30, וכ-12 מיליון אנשים נכנסים בכל שנה לשוק העבודה.
הודו צפויה להפוך בשנים הקרובות לכלכלה הגדולה המתפתחת בקצב המהיר ביותר. "לצעירים פוטנציאל גדול לתרום לכלכלה", אמר פונאם מוטראג'ה, מנהל עמותת האוכלוסיה של הודו. "אך כדי שיעשו זאת, המדינה חייבת להשקיע לא רק בחינוך אלא גם בבריאות, בתזונה ובהכשרתם לתעסוקה".
כיום מתגוררים בהודו - הכלכלה השלישית בגודלה באסיה - כמעט 20% מכלל האנשים בעולם, יותר מכלל האוכלוסיה באירופה, אפריקה או ביבשות אמריקה. הדבר נכון גם לגבי סין, אך צפוי להשתנות שכן לפי ההערכות האוכלוסיה של הודו תמשיך להתרחב ותגיע ל-1.668 מיליארד איש עד 2050 ואילו אוכלוסית סין צפויה להתכווץ בתקופה זו ל-1.317 מיליארד איש.