סגור
ונציה גשר ריאלטו גונדולה איטליה
גשר ריאלטו בוונציה איטליה (צילום: בלומברג)

מינואר: ונציה תגבה דמי כניסה מתיירים שיגיעו לביקור יומי

בעיר התעלות מבקשים לווסת את מספר התיירים המגיעים אליה; דמי הכניסה יעמדו על 3-10 יורו - "מסתננים" ישלמו קנס של 300 יורו

בוונציה מתכוונים לחייב תיירים המגיעים לביקור של יום להירשם מראש ואף לשלם דמי כניסה, זאת במסגרת המאמצים לנהל את כמויות התיירים, שלעיתים מספרם גבוה משל תושבי העיר ההיסטורית באיטליה. הרשויות בעיר חשפו ביום שישי את החוקים החדשים שיחולו על התיירים היומיים וייכנסו לתוקף ב-16 בינואר.
בגרדיאן דיווחו כי תיירים שלא יישארו לישון בעיר ידרשו לבצע רישום מקוון עבור היום בו הם מתכננים להגיע ולשלם דמי כניסה שמחירם נע בין 3-10 יורו לאדם, בהתבסס על מתי בוצעה ההזמנה והעונה בה הם מבקרים. בעיר הזהירו כי יוטלו קנסות בגובה 300 יורו לתיירים שייתפסו ולא יראו הוכחה לביצוע ההזמנה והתשלום באמצעות ברקוד.
בסביבות 80% מהתיירים בעיר מבקרים רק ליום אחד. ב-2019, השנה המלאה האחרונה של תיירות לפני פרוץ המגפה, ביקרו בוונציה 19 מיליון תיירים ליום אחד בלבד. הם מכניסים לעיר הרבה פחות מתיירים השוהים לילה. רשויות העיר ציינו כי תיירים השוהים במלונות או אכסניות פטורים מהרישום ומהתשלום מכיוון שהם כבר משלמים מס תיירות.
"אנחנו לא מדברים על מספרים, אלא על מתן תמריצים והרתעות", מסר מנהל התיירות בעיר סימונה ונטוריני. הוא הבטיח כי המערכת תהיה קלה לתפעול והוסיף כי הכללים החדשים נועדו בכדי "למצוא איזון בין התושבים והמבקרים השונים".
התוכניות לגביית דמי כניסה היו בדיונים מספר שנים, אך הוקפאו בשל הקורונה שהעלימה כמעט לגמרי את התיירות בעיר.
דמי הכניסה לא יחולו על ילדים מתחת לגיל 6, אנשים עם מוגבלויות ובעלי דירות נופש בעיר שיספקו הוכחה לכך שהם משלמי מסי נדל"ן.