סגור

אחרי פייזר: ה-FDA אישר לשימוש גם את התרופה של מרק לקורונה

לאחר שאתמול אושרה התרופה של פייזר לקורונה, אישר היום מינהל המזון והתרופות האמריקאי גם את התרופה מולנופירביר של מרק ורידג'בק. ניסוי קליני שנערך בקרב נסיינים בסיכון גבוה, בעת שנמצאו בשלב מוקדם של המחלה, מצא שהיא מפחיתה את מספר האשפוזים והמיתות בכ-30%

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר היום (ה') את התרופה האנטי-ויראלית של חברת מרק (Merck) נגד קורונה עבור חולים בסיכון גבוה. האישור מגיע יום לאחר שאישר ה-FDA טיפול דומה אך יעיל יותר של פייזר.


התרופה של מרק, מולנופירביר, שפותחה בשיתוף Ridgeback Therapeutics, נמצאה מפחיתה את מספר האשפוזים והמיתות בכ-30% בניסוי קליני שנערך בקרב נסיינים בסיכון גבוה בעת שנמצאו בשלב מוקדם של המחלה.
ה-FDA אישר את התרופה של מרק לטיפול בחולי קורונה במצב קל עד בינוני, במבוגרים שנמצאים בסיכון למחלה קשה, או בכאלה שטיפולים אחרים בקורונה אינם מתאימים או נגישים להם.
התרופה של פייזר, פקסלוביד, אושרה אתמול (ד') עבור אנשים מגיל 12 ומעלה, והיא הראתה יעילות של 90% במניעת אשפוז ומוות בחולים בעלי סיכון גבוה למחלה, כך על פי מידע מהמחקר. הטיפול של פייזר, שכולל שתי תרופות, אינו מתאים לעתים לחולים כיוון שהוא כולל תרופה אנטי-ויראלית ותיקה בשם ריטונביר, שמוכרת כמסוכנת לנוטלים תרופות מסוימות.
החלטת ה-FDA מהיום מגיעה למרות חששות שהביעו מספר יועצים חיצוניים של ה-FDA. התרופות של שתי החברות עשויות להיות כלים מבטיחים עבור החולים במחלה, במיוחד לאור זן האומיקרון החדש, שהוא כיום הדומיננטי ביותר בארצות הברית. מספר טיפולים קיימים שנותנים בתי החולים אינם יעילים באותה המידה נגד האומיקרון.

1 צפייה בגלריה
תרופה של חברת מרק merck לטיפול ב קורונה מולנופירביר
תרופה של חברת מרק merck לטיפול ב קורונה מולנופירביר
התרופה של חברת מרק לטיפול בקורונה, מולנופירביר
(Merck & Co)

"התרופה הזאת גם קלה מאוד לשימוש", אמר ניק קרטסוניס, סגן נשיא בכיר למחקר קליני של חיסונים ומחלות מדבקות. "היא אינה דורשת תרופה נוספת כדי להעלות את יעילותה, ואפשר לתת אותה למגוון קבוצות חולים מיוחדות, כמו הסובלים מבעיות תפקוד כבד או כליות, ואין שום חשש לגבי מתן התרופה במקביל לתרופות אחרות".
התרופה של מרק אינה מאושרת עבור חולים מתחת לגיל 18, כיוון שמולנופירביר עלולה להשפיע על צמיחת עצמות וסחוס, לדברי ה-FDA. התרופה גם אינה מומלצת לנשים בהריון, לדברי ה-FDA.