סגור

בלי טלפונים בערב, עם החזר הוצאות: פורטוגל מחזרת אחר הנוודים הדיגיטליים

שורה של חוקים להגנה על העובדים מהבית אושרו בשבוע שעבר במדינה; בין היתר, יוטלו קנסות על מעסיקים שמתקשרים אחרי שעות העבודה, וחברות יידרשו לכסות חלק מההוצאות על אינטרנט, גז וחשמל. שרת העבודה, אנה מנדש גודנהו: "רוצים למשוך אותם אלינו"

בשבוע שעבר אושרו בפורטוגל שורה של חוקים שנועדו להקל על העובדים הממשיכים לעבוד מהבית, ולהפוך אותה לאטרקטיבית יותר לעובדי סקטור הטכנולוגיה ברחבי העולם, שיכולים להמשיך ולעבוד מרחוק. באתר ביזנס אינסיידר דווח כי החוקים החדשים כוללים הגנות על העובדים, לרבות הטלת קנסות על מעסיקים שמתקשרים אחרי שעות העבודה, ודרישה שהחברות יכסו חלק מהוצאות העבודה מהבית כמו אינטרנט, גז וחשמל.
עם זאת, לא כל ההצעות אושרו. כך למשל, הצעה שהייתה מעניקה את הזכות לכבות מכשירי עבודה ושירותי הודעות לאחר שעות העבודה לא אושרה על ידי המחוקקים. בהמשך הממשלה מתכוונת להעלות להצבעה חוקים נוספים, כמו איסור על מעסיקים לנטר את העובדים בבית ודרישה שהעובדים ייפגשו עם הממונים עליהם כל חודשיים, כדי למנוע בידוד של עובדים.
עצמאים ויזמים כבר מנצלים את הוויזה הזמנית שמנפיקים במדינה, ובפברואר הושק באי מדיירה "כפר דיגיטלי", שכולל אינטרנט חופשי ופינות עבודה.
פורטוגל אינה המדינה היחידה שמנצלת את הקורונה כדי לנסות ולמשוך עובדים. ביעדים אקזוטיים כמו ברמודה, אנטיגואה וקוסטה ריקה הכריזו כבר בשיא המגפה כי יספקו ויזות דיגיטליות לעובדים מרחוק, שמאפשרות להם לשהות במדינות למשך תקופה של עד שנתיים. בדומה, גם מדינות באירופה כמו קרואטיה, יוון וספרד מציעות סוגים שונים של ויזות עבודה.
1 צפייה בגלריה
עבודה מרחוק נוודים דיגיטליים נווד דיגיטלי
עבודה מרחוק נוודים דיגיטליים נווד דיגיטלי
נוווד דיגיטלי (אילוסטרציה)
(צילום: שאטרסטוק)
"אנחנו מחשיבים את פורטוגל כאחד המקומות הטובים ביותר בעולם עבור העובדים מרחוק והנוודים הדיגיטליים, אנחנו רוצים למשוך אותם למדינה", אמרה שרת העבודה של פורטוגל, אנה מנדש גודנהו. "המגפה האיצה את הצורך לפקח על מה שצריך לפקח".