סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
העבודה מרחוק סידרה את ControlUp שגייסה 100 מיליון דולר: "כל עובד הוא משרד"

החברה פיתחה טכנולוגיה לניטור מרחוק של אפליקציות וזינקה בעקבות המעבר הגלובאלי לעבודה מהבית במהלך משבר הקורונה. עד כה גייסה החברה כ-140 מיליון דולר והיא קרובה מאוד למעמד של יוניקורן. אסף גנות, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה: "כולם מאמצים את המודל ההיברידי, עובדים לא יילכו למקום שלא מאפשר גמישות"


הסטארטאפ קונטרולאפ (ControlUp), שפיתח טכנולוגיה לניטור מרחוק של אפליקציות באופן שמקל על עבודה מרחוק, גייס 100 מיליון דולר בהובלת הקרנות JVP ו-K1. לא כל ההשקעה תזרום לקופה של קונטרול-אפ מאחר שסבב הגיוס כלל מרכיב סקנדרי משמעותי שיזרום לכיסי עובדים ומנהלים בחברה. "בחרנו לגייס עכשיו בשווי שהוא מאוד קרוב ליוניקורן ולא לחכות כמה חודשים, כשנוכל לגייס בשווי כזה", אומר אסף גנות, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה בשיחה עם "כלכליסט". "בגיוס הבא שלנו כבר נהיה בשווי משמעותי מאוד". סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה לכ-140 מיליון דולר.
המשקיעות בסיבוב הנוכחי השקיעו בחברה גם בעבר ולדברי גנות ControlUp תשתמש בחלק מההון שגויס לרכישות נוספות. "רכשנו חברה אחת ברכישה מאוד מוצלחת ועוד רכישות על הפרק אצלנו בקרוב מאוד", אומר גנות. "שתי הקרנות החליטו לשים בעצמן את הכסף ולא להכניס משקיעים חדשים אף על פי שהיתה הרבה התעניינות. בחרנו ללכת איתן כי אני יודע עם מי אני עובד. שתי הקרנות תמכו בנו לאורך כל השנים, נתנו שווי טוב תמיד וזה חסך לנו הרבה כאב ראש".
עבודה מרחוק מייצרת עבור ארגונים ועובדים אתגרים חדשים ומורכבים שמצריכים היערכות טכנולוגית מתאימה. הפלטפורמה שפיתחה ControlUp מספקת סביבה אמינה לעבודה מרחוק באמצעות מגוון רחב של כלים ויכולות ניטור ומעקב בזמן-אמת לאפליקציות הארגוניות. צוותי המחשוב מקבלים בכל רגע נתון תמונה מקיפה של חוויית העובד הדיגיטלית בקרב כלל העובדים בארגון, בכל מקום דבו הם בוחרים לעבוד.
"כיום אנחנו במומנטום מאוד משמעותי עם האצה במכירות והסיבה לכך היא שכל שוק העבודה השתנה", אומר גנות. "חברות לא חוזרות לשבוע עבודה מלא במשרד וכולם מאמצים את המודל ההיברידי, עובדים לא יילכו למקום שלא מאפשר גמישות. היום כל עובד הוא משרד בפני עצמו ועכשיו יש לו עשרות אלפי משרדים שונים ללא סטנדרט. כדי שהוא יוכל לעבוד בכל כלי העבודה שלו הוא צריך פתרונות ואנחנו מספקים לו אותם".
1 צפייה בגלריה
מייסדים ControlUp אסף גנות יוני אביטל
מייסדים ControlUp אסף גנות יוני אביטל
אסף גנות (מימין) ויוני אביטל, מייסדי ControlUp
(קרדיט: David Garb)
החברה מעסיקה כיום 260 עובדים וצומחים משמעותית. מתוכם כ-170 בישראל . "את 2022 נסיים עם עוד 150 עובדים", קובע גנות. "שוק העבודה איבד הרבה מתחושת השייכות וזה אובדן מאוד גדול. המשרדים שלנו היו פתוחים לאורך כל תקופת הקורונה ואיפשרנו לכולם לבוא - וכיום הרוב באים למשרד כי הם רוצים את זה - אבל אנשים מחפשים את המשהו מעבר. מדובר בבעיקר בהורים לילדים, כי הגבולות בין הבית לעבודה מיטשטשים".
המוצר של ControlUp נמצא בשימוש בחברות גדולות, בהן ארבע מתוך חמש חברות ביטוח הבריאות הגדולות בעולם, חמש מתוך שמונה חברות שירותי הבריאות הגדולות בארה"ב וארבע מתוך שש חברות שירותי התקשורת הגדולות בעולם. בשנה האחרונה ההכנסות של ControlUp צמחו ב-50% ומספר הלקוחות הגדולים צמח ב-67%. "העולם שאחרי הקורונה מציב אתגר לא פשוט למנהלי מערכות מידע בארגונים גדולים", מוסיף אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP. "עליהם לפקח על הביצועים של המערכות הארגוניות עבור כל אחד מהעובדים במשרדים, בבתים או בכל מקום מרוחק אחר - ו-ControlUp עושה בדיוק את זה".