סגור
אלון מאסק אילון מאסק
אלון מאסק (צילום: REUTERS/ Hannibal Hanschke)

ה-SEC לבית המשפט: "לחייב את מאסק להעיד בחקירה בנוגע לטוויטר"

רשות ניירות ערך האמריקאית בוחנת האם בוצעה הונאה ברכישת מניות של הרשת החברתית בשנה שעברה, ומבקשת לזמן לעדות את בעלי החברה; ואולם לדבריה, היא נתקלה ב"סירוב גורף" של המיליארדר

רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) מבקשת מבית המשפט לחייב את אלון מאסק להעיד בחקירה הנוגעת לרכישת מניות טוויטר ב-2022. כך מדווחת סוכנות CNBC.
עורכי דין המייצגים את ה-SEC טענו בתלונה שהוגשה ביום חמישי לבית משפט בקליפורניה, כי מאסק לא התייצב לעדות ב-15 בספטמבר כפי שנקבע בזימון שנשלח אליו במאי השנה.
ה-SEC הודיעה כי החקירה נועדה לבדוק האם בוצעה הונאה ברכישת מניות טוויטר בשנה שעברה, כאשר מאסק רכש אחזקות בחברה. המיליארדר סגר את העסקה לרכישת טוויטר, המכונה כיום X, באוקטובר 2022 תמורת 44 מיליארד דולר.
"סירובו המתמשך של מאסק להיענות לזימון של ה-SEC מעכב את החקירה שנועדה לקבוע האם בוצעו הפרות של חוקי ניירות הערך הפדרליים", כתבו עורכי הדין בתלונה. "בהתאם לכך, ה-SEC מבקש כעת מבית המשפט לחייב את מאסק להתייצב לעדות חקירה".
ב-SEC אמרו כי ניסו למצוא מועד מתאים לפגישה עם המיליארדר, ובין השאר הציעו כי העדות תימסר במשרדי הרשות בפורט וורת', טקסס, "משרד ה-SEC הקרוב ביותר למשכנו האישי הנוכחי של מאסק" באזור אוסטין. הרשות הציעה כמה מועדים באוקטובר ונובמבר השנה, ואולם לדבריה, "ההצעות הללו נתקלו בסירוב גורף של מאסק".
עורכי הדין של ה-SEC טוענים עוד כי מאסק סבור שהרשות מזמנת אותו לעדות במטרה "להטריד" אותו. עוד נמסר כי "הצוות של ה-SEC ממשיך בחקירת העובדות, ועד היום לא הגיע למסקנה שאדם או יישות הפרו את חוקי ניירות הערך".