סגור
הנשיא ג'ו ביידן רכב חשמלי שברולט
הנשיא ג'ו ביידן יוצא ברכב חשמלי שברולט (צילום: רויטרס)

"מהלך נדיר": ביידן יגיע לביקור הזדהות עם עובדי הרכב השובתים

הנשיא יערוך את הביקור במישיגן ביום שלישי השבוע - יום לפני ביקור מתוכנן דומה של דונלד טראמפ, שמוביל כעת במירוץ במפלגה הריפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות; לפי היסטוריון שחקר את כהונת נשיאי ארה"ב, אפילו ג'ימי קרטר שהיה מזוהה עם איגודי העובדים לא קיים מפגשים עימם במהלך שביתות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ייסע למישיגן ביום שלישי כדי להפגין תמיכה בשביתת איגוד עובדי הרכב (UAW), מה שיציב אותו במרכז הסכסוך בין בני בריתו מארגוני העובדים ליצרניות הרכב הגדולות.
ביידן, שהינו דמוקרט, רואה עצמו כנשיא התומך באיגודים וביקורו במדינה יום לפני שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמור לבקר בה, אמור להדגיש את תמיכתו באיגודי העובדים.
"אסע למישיגן כדי להצטרף להפגנה ולעמוד בסולידריות יחד עם הנשים והגברים של ה-UAW, בעודם נלחמים לקבל חלק הוגן מהרווחים שהם עזרו ליצור", כך כתב ביידן אתמול בפוסט שהעלה לפלטפורמת X, "הגיע הזמן להסכם שבו שני הצדדים מנצחים, ששומר על ייצור מכוניות משגשג בארה"ב, יחד עם שכר ראוי לאנשי ה-UAW".
ביידן צפוי להתמודד בבחירות לנשיאות 2024 נגד טראמפ, שמוביל כיום את הסקרים במפלגה הרפובליקנית. דובר מטעם מסע הבחירות של טראמפ אמר שהנסיעה של ביידן למישיגן היא "הזדמנות צילום זולה". "הסיבה היחידה שביידן נוסע למישיגן ביום שלישי היא שטראמפ הודיע שהוא נוסע לשם ביום רביעי", כך לשון תגובת מטה הבחירות של טראמפ.
איגוד העובדים הזמין אתמול את ביידן להצטרף להפגנות העובדים, ואמר שירחיב את שביתתו בדטרויט למרכזי הפצת החלפים של ג'נרל מוטורס וקרייזלר ברחבי ארה"ב.
"מאוד נדיר שנשיא מבקר עובדים בשביתה", כך אמר ג'רמי סארי, היסטוריון מאוניברסיטת טקסס באוסטין שחוקר את כהונות נשיא ארה"ב. הוא הוסיף שאפילו הנשיא הדמוקרט שהיה ידוע כתומך באיגודי העובדים – ג'ימי קרטר, מעולם לא הצטרף להפגנה. "זה יהיה מהלך גדול בשביל ביידן לזהות את הנשיאות עם עובדים שובתים, במקום לתמוך בתעשייה או לשבת על הגדר".
איגודי עובדים רבים כבר הודיעו על תמיכתם בביידן לנשיאות, אך ה-UAW טרם פרסם את תמיכתו בו. ביידן אמר שיצרניות הרכב צריכות "לעשות יותר כדי להבטיח שרווחיהן יתבטאו בשכר העובדים", זאת בדומה למה שוטענים מנהיגי האיגודים.