סגור
מפעל פלדה של US Steel גרניט סיטי אילינוי
מפעל פלדה של US Steel באילינוי. החברה הראשונה שהגיעה לשווי של מיליארד דולר (צילום: U.S. Steel)

ניפון היפנית רוכשת את US Steel בכ-15 מיליארד דולר

המחיר עומד על 55 דולר למניה ומייצג פרמיה של 142% לעומת מחיר הסגירה ב-11 באוגוסט, אז הודיעה יצרנית הפלדה האמריקאית המיתולוגית כי היא מחפשת קונים. ניפון היא יצרנית הפלדה הרביעית בגודלה בעולם, והיא מתייחסת לארה"ב כשוק צומח שיוכל לסייע לה לקזז על הירידה בביקוש ביפן

חברת ניפון סטיל (Nippon Steel) היפנית הודיעה על רכישת US Steel בעסקה המוערכת ב-14.9 מיליארד דולר (כולל חובות), זאת חודשים ספורים לאחר שיצרנית הפלדה האמריקאית העמידה את עצמה למכירה.
ההצעה בגובה 55 דולר למניה מייצגת פרמיה של 40% למחיר הסגירה של US Steel ביום שלישי, וגבוהה ב-142% ממחיר הסגירה של המניה לפני שהחברה הודיעה ב-11 באוגוסט על הכוונה לחפש קונים.
ניפון היא יצרנית הפלדה הרביעית בגודלה בעולם, והיא מתייחסת לארה"ב כשוק צומח שיוכל לסייע לה לקזז על הירידה בביקוש ביפן. לפי דיווח בניקיי דיילי, ניפון השיגה את המימון הנדרש לעסקה ולהערכתה היא תאפשר לה להגיע ליעד תפוקה עולמי של 100 מיליון טונה של פלדה גולמית. כמו כן, בחברה הדגישו כי יכבדו את כל ההסכמים של החברה האמריקאית עם העובדים, כולל הסכמי עבודה קיבוציים שנחתמו מול איגודי העובדים.
US Steel החלה בהליך בדיקה אסטרטגי לאחר שדחו הצעת רכש בגובה 7.3 מיליארד דולר מהיריבה קליבלנד-קליפס. כפי שדווח ברויטרס, חברה נוספה שהביעה עניין ברכישה היא ענקית הפלדה ארסלורמיטאל. ב-US Steel התמודדו עם ירידה בהכנסות וברווחים ברבעונים האחרונים, שהשפיעו על מחיר המניה שלה והפכו אותה ליעד השתלטות נוח ליריבות.
החברה עובדת בעיקר עם תעשיית הרכב וכן מספקת פלדה לתעשיית האנרגיה המתחדשת, כך שהיא צפויה להרוויח מחבילת התמריצים של ממשל ביידן המספקת הטבות מס לפרויקטים ירוקים.
US Steel הוקמה ב-1901 בעקבות מיזוג בין הנכסים של ג'יי.פי מורגן וחברת קרנגי סטיל של אנדרו קרנגי. בשיאה היא נחשבה לחברה היקרה בעולם, לאחר שהפכה לראשונה עם שווי של מיליארד דולר, אך בשנים האחרונות עברה החברה שינוי משמעותי תחת הנהגתו של המנכ"ל דיוויד בוריט והחלה להתמקד יותר במפעלים מודרניים ופחות מזהמים לייצור פלדה.