סגור
מבנה של קאנטרי גרדן
מבנה של קאנטרי גרדן (צילום: רויטרס)

הטלטלה בשוק הנדל"ן הסיני: קאנטרי גרדן דוחה את פרסום דוחותיה

ענקית הנדל"ן, שנאנקת תחת חוב של 194 מיליארד דולר, כתבה לבורסת הונג קונג כי היא זקוקה לזמן נוסף כדי לאסוף מידע עקב המורכבות הכרוכה בבנייה מחדש של חובה. בשנה שעברה לא עמדה בתשלום חובה הדולרי, ובחודש שעבר דרש אחד מנושיה את פירוקה בעקבות חוב של 204 מיליון דולר

ענקית הדיור הסינית קאנטרי גרדן, הנאנקת תחת חוב של 194 מיליארד דולר, הודיעה אתמול (ו') כי תדחה את פרסום תוצאותיה השנתיות, בסימן נוסף למשבר שעדיין פוקד את מגזר הנדל"ן הסיני העצום.
במסמכים שהגישה החברה לבורסת הונג קונג היא כתבה שהיא זקוקה ליותר זמן כדי לאסוף מידע, עקב המורכבות הכרוכה בבנייה מחדש של חובה. המהלך צפוי לגרום להשהיית המסחר במניותיה של החברה החל מיום שלישי. בורסת הונג קונג סגורה היום בשל חופשת חג הפסחא, והיא אמורה להיפתח ביום שלישי.
קאנטרי גרדן, שהייתה בעבר יזמית הנדל"ן הגדולה בסין, לא עמדה בתשלום חובה הדולרי בשנה שעברה. בחודש שעבר היא קיבלה דרישת פירוק מנושה הונג קונגי שלה כיוון שלא עמדה בהחזרה הלוואה של 1.6 מיליארד דולר הונג קונגי (204 מיליון דולר), על פי החברה.
תעשיית הנדל"ן הסינית היא "בלתי יציבה", מה שמקשה על החברה לפעול, כך כתבה החברה במסמכים שהגישה. מכירותיה צנחו מאז השנה שעברה, ובפברואר הצטמקו מכירותיה ב-85%, הירידה החודשית הגדולה ביותר זה שבע שנים. היא קראה לנושיה להיות סבלניים, והוסיפה שתמשיך לספק פרויקטי מגורים. ב-2023 מסרה החברה יותר מ-600 אלף יחידות דיור ב-249 ערים ברחבי סין, על פי המסמכים.
קשייה של קאנטרי גרדן מהדהדים את אלה של ענקית נדל"ן סינית אחרת – אוורגרנד, אשר ביצועיה הירודים בשנים 2021 ו-2022 הסבו את תשומת ליבם של המשקיעים לחובות העצומים שסוחב מגזר הנדל"ן הסיני. הרגולטורים הסינים האשימו את אוורגרנד ומייסדה בניפוח הכנסות ב-78 מיליארד דולר, מה שהציב את החברה חדלת הפירעון בליבה של תביעת ההונאה הפיננסית הגדולה בהיסטוריה.