העלאת המכסים: מנהיגי סין ייפגשו לדון בתמריצים לכלכלה
בבלומברג דיווחו כי לנוכח ההסלמה במלחמת הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם יתכנסו מנהיגי סין כדי לדון בצעדי תמיכה לסקטורי הדיור, הצריכה הפרטית והחדשות הטכנולוגית. במקביל, הסוחרים הסינים באמזון שוקלים להעלות מחירים ללקוחות בארה"ב או לעזוב בכלל את הפלטפורמה
מנהיגי סין ייפגשו היום (ה') לדון בתמריצים כלכליים, זאת לנוכח הסלמה במלחמת הסחר מול ארה"ב לאחר העלאת המכסים על יבוא סיני לארה"ב ל-104%, כך לפי דיווח בבלומברג.
לדברי אנשים המעורים בנושא, הפגישה המיוחדת תתמקד בצעדים לתמיכה בסקטורי הדיור, הצריכה הפרטית והחדשנות הטכנולוגית. גופים ממשלתיים נוספים, בינים הרגולטור הפיננסי, יקיימו פגישות דומות לדון בצעדים לחזק את הכלכלה ולייצב את השווקים.
הפגישות המתוכננות משקפות את החשש הגובר בקרב קובעי המדיניות בסין מהנזק האפשרי מההסלמה בעימות הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. סין הודיעה ביום רביעי על השתת מכסים בגובה 84% על כל היבוא מארה"ב למדינה, זאת בתגובה להחלטתו של דונלד טראמפ להכפיל את המכסים על סין ל-104%. שיעור המכסים הועלה מאז ל-125%, זאת בעוד טראמפ הקפיא את מכסי הגומלין על שאר שותפות המסחר של ארה"ב.
פגישת המנהיגים יוצאת לדרך בעוד מתגברות התחזיות לפגיעה בכלכלה הסינית. כך, בגולדמן זאקס הורידו את תחזית הצמיחה לסין ל-4% בשנה מ-3.5% ב-2026, זאת לאחר תחזית קודמת שעמדה על צמיחה של 4.5% השנה. בכל מקרה מדובר בתחזית המפספסת את יעד הצמיחה של 5% שהציבה הממשלה.
"להערכתנו בבייג'ינג יגבירו את צעדי התמיכה לשוקי ההון, יאיצו את יישום התמריצים ויאפשרו פיחות ביואן וזאת כדי לתמוך ביצוא", אמר לבלומברג הכלכלן צ'אנג שו. מוקדם יותר השבוע טענו בכירים בממשלה הסינית כי יש להם מרחב רב לתמרונים, כולל הורדת עלויות ההלוואה.
בתוך כך, בסוכנות רויטרס דיווחו כי חברות סיניות המוכרות באמזון מתכוננות להעלות מחירים עבור הצרכנים בארה"ב או לעזוב את הפלטפורמה. "יהיה קשה לשרוד בשוק האמריקאי", אמרה וונג שי העומדת בראש איגוד Cross-Border E-Commerce המייצג מעל 3,000 מוכרים באמזון. לדבריה, המכסים עלולים גם להוביל לעיכובים ולעלויות לוגיסטיקה גבוהות יותר.
בסין יש מוכרים רבים של אמזון, עם יותר מ-100 אלף עסקים הרשומים בעיר שנז'ן לבדה, שרשמו הכנסות שנתיות של 35.3 מיליארד דולר, כך לפי SmartScout. "עבורנו ועבור כל האחרים אי אפשר לסמוך על השוק האמריקאי, זה כבר די ברור", אמר דייב פונג, המוכר באמזון מגוון מוצרים החל מתיקי גב ועד לרמקולים. "עלינו להפחית השקעות, ולהעביר יותר משאבים לאזורים כמו אירופה, קנדה, מקסיקו ושאר העולם".