סגור
ג'נט ילן שרת האוצר של ארה"ב 5.4.21
ג'נט ילן שרת האוצר של ארה"ב - "בקרוב לא יורגש לחץ בארנקים" (צילום: איי פי)

ג'נט ילן מרגיעה: האינפלציה בארה"ב תתמתן ב-2023

שרת האוצר של ארה"ב אמרה בתוכנית הקאלט האמריקאית "60 דקות" כי המחירים ירדו משמעותית בשנה הבאה - "האמריקאים ירגישו טוב עם מצבם הפיננסי והכלכלי"; היום ב-15:30 יתפרסם נתון האינפלציה המרכזי, לקראת החלטת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי לשנה זו

צפירת הרגעה מהממשל האמריקאי: "המחירים כבר לא יהיו כל כך גבוהים בשנה הבאה", כך אמרה ג'נט ילן שרת האוצר של ארה"ב בתוכנית "60 דקות" של CBS. "האמריקאים ירגישו טוב עם מצבם הפיננסי והכלכלי".
ילן סיפרה כיצד היא רואה את פניה של כלכלת ארה"ב בעתיד הקרוב, כולל תחזית לאינפלציה ולשוק העבודה. אך הנתונים האחרונים לא בהירים מספיק, עם שוק עבודה חזק מהצפוי (סיבה מרכזית לאינפלציה בעיני הפד), לאחר שנוספו 263 אלף משרות בנובמבר, בנוסף לעלייה בשכר הממוצע.
האינפלציה על עלייה של 7.7% נכון לאוקטובר אחרי האטה קלה והיא צפויה להאטה נוספת בנובמבר. אחרי 4 העלאות רצופות של 0.75%, הפד, בישיבתו כוועדת השוק הפתוח הפדרלית (FOMC), צפוי מחר להעלות את הריבית בחצי אחוז. הריבית במשק עומדת על 4%. הסכנה למיתון ממשית.
יו"ר הפד ג'רום פאוול ציין כי בדצמבר תיתכן האטה בעליות, אך הזהיר כי העליות יימשכו כל עוד האינפלציה גבוהה. גם ילן וגם פאוול אמרו בעבר שלדעתם ארה"ב יכולה להילחם באינפלציה ולהימנע ממיתון. נראה שהורדת המחירים נמצאת כעת בראש סדר העדיפויות שלהם.
ילן אמרה שלמרות הסיכון הקיים למיתון היא מקווה שהאמריקאים לא ירגישו בקרוב לחץ בארנקיהם. "אני מאמינה שהאינפלציה תרד", אמרה והוסיפה כי "אני מקווה מאוד ששוק העבודה יישאר יציב כדי שאנשים יוכלו להרגיש טוב עם מצבם הפיננסי והכלכלי".
ילן ציינה שמחירי הדלק ועלויות המשלוח ירדו בזמן ששוק העבודה נשאר חזק, ולכן לדעתה עד סוף השנה הבאה תחול "ירידה משמעותית באינפלציה" אם לא יקרה זעזוע אחר בלתי צפוי.
"כולנו מודעים לכך שחשוב מאוד להביא את האינפלציה תחת שליטה כדי שהיא לא תהפוך אנדמית בכלכלה שלנו", הוסיפה ילן. "ואנחנו מוודאים שזה לא יקרה".
שרת החוץ של ארה"ב