סגור

סין: הפיקוח ההדוק על ענפי הטכנולוגיה והמונופולים יימשך עוד 5 שנים

לפי דיווח באתר BBC, סין מרחיבה פעולותיה נגד תעשיית הטכנולוגיה והחינוך והודיעה על התוכנית שכוללת 10 שלבים ואמורה להימשך עד סוף 2025. התחומים שנכללים בה: ביטחון לאומי, מונופולים כלכליים, מדעים, חדשנות טכנולוגית, תרבות וחינוך; הממשלה אף תבחן מחדש רגולציות הנוגעות לכלכלה דיגיטלית כולל "פינטק, בינה מלאכותית, ביג דאטה ומחשוב ענן"

ממשלת סין חשפה תוכנית חומש המפרטת את הרחבת הרגולציה על מרבית הכלכלה, כך לפי דיווח באתר ה-BBC.
הממשלה הודיעה כי החוקים החדשים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם יכסו תחומים כמו ביטחון לאומי, טכנולוגיה ומונופולים וכן יכללו חיזוק לרשויות אכיפת החוק ב"תחומים חשובים" כמו מדעים, חדשנות טכנולוגית, תרבות וחינוך. זאת לאחר שהממשלה כבר פועלת כיום נגד תעשיות הטכנולוגיה והחינוך.


התוכנית כוללת 10 שלבים ואמורה להימשך עד סוף 2025. "הצורך הגדל של העם בחיים טובים יותר הוביל לקידום סטנדרטים חדשים וגבוהים יותר", נכתב בתוכנית.
הממשלה אף מתכוונת לבחון מחדש רגולציות הנוגעות לכלכלה הדיגיטלית של סין, כולל "פינטק, בינה מלאכותית, ביג דאטא, מחשוב ענן וכן הלאה".

2 צפייה בגלריה
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
מטה ענקית הגיימינג טנסנט בעיר שנזן בסין. בין הנפגעות מהרגולציה הסינית
(צילום: בלומברג )

פרסום התוכנית מגביר את החששות שהפעולות האחרונות שבהן נקטה הממשלה הסינית נגד חברות הטכנולוגיה והחינוך ימשיכו ואף יתרחבו בשנים הבאות. המניות של חברות סיניות רבות הנסחרות בארה"ב, הונג קונג וסין צנחו השנה בשל החשש מהגברת הרגולציה.
בין הנפגעות עד כה היו ענקיות הטכנולוגיה עליבאבא, שנדרשה לשלם קנס בגובה שיא של 2.8 מיליארד דולר לאחר שחקירה מצאה כי ניצלה את מעמדה השולט בשוק, וענקית הגיימינג טנסנט שנאלצה לסיים חוזים בלעדיים לרישוי מוזיקה עם חברות תקליטים ברחבי העולם. הממשלה גם הגבירה את הפיקוח בתעשיית החינוך הפרטי והפכה את חברות השיעורים הפרטיים למלכ"רים.

2 צפייה בגלריה
שי ג'ינפינג נשיא סין
שי ג'ינפינג נשיא סין
שי ג'ינפינג נשיא סין
(Xinhua)

"אי אפשר להסיק יותר מדי על האכיפה והצורה הכללית של הרגולציה ממסמך אחד", הגיב לסוכנות בלומברג גרהאם וובסטר, ממרכז מדיניות הסייבר באוניברסיטת סטנפורד. חוסר הוודאות הזה סביב הרגולציה המתמשכת הוביל לכך שאתמול הודיעה חברת סופטבנק היפנית כי היא מקפיאה את ההשקעות שלה בחברות סיניות לתקופה הקרובה.
במקביל, השבוע הרחיב הרגולטור המפקח על סקטורי הבנקאות והביטוח במדינה את הפיקח על חברות הביטוח המקוונות, והוה להן להפסיק שיווק לא הולם אחרת יעמדו בפני "עונש חמור".