סגור

זארה לא זרה לה: בתו של מייסד אינדיטקס נכנסה לתפקיד היו"ר

מרתה אורטגה, בתו של המייסד אמנסיו אורטגה שהקים את קמעונאית הבגדים הגדולה בעולם, החליפה בתפקיד את היו"ר פבלו איסלה. היא עובדת בחברה כבר 15 שנה והחלה כמוכרת בחנות זארה בלונדון

מרתה אורטגה, בתו של מייסד אינדיטקס (Inditex), קמעונאית הבגדים הגדולה בעולם והבעלים של רשת זארה, נכנסה היום לתפקיד היו"ר.





אינדיטקס הודיעה בנובמבר שאורטגה תקבל לידיה את ניהול החברה ב-1 באפריל, במקום היו"ר פבלו איסלה, שפיקח על ההתרחבות הגדולה של החברה בעשור האחרון. בכך הפכה אורטגה לאשה הבכירה בעולם בתחום הביגוד.
את החלפת המנהלים יזם אביה של מרתה, אמנסיו אורטגה, שייסד את אינדיטקס ב-1985. הוא התפטר מתפקיד היו"ר ב-2011, אך עדיין מחזיק ב-59% ממניות החברה, מה שהופך אותו לאחד האנשים העשירים בעולם. "התכוננו לשינוי הזה במשך זמן רב", אמר איסלה במסיבת עיתונאים. "מרתה עובדת באינדיטקס כבר 15 שנה. היא הובילה פרויקטים רבים, ומכירה את החברה היטב".

1 צפייה בגלריה
מרתה אוקטגה בת של אמנסיו אורטגה בעלים של אינדיטקס זארה
מרתה אוקטגה בת של אמנסיו אורטגה בעלים של אינדיטקס זארה
מרתה ואמנסיו אורטגה. האישה הבכירה בעולם הביגוד כיום
(צילום: גטי )

מרתה, הילדה היחידה מנישואיו השניים של אמנסיו לפלורה פרז, גדלה בעיר לה קורונה בצפון מערב ספרד עם אחותה למחצה סנדרה ואחיה למחצה מרקוס. לאחר שלמדה בפנימיה בשווייץ, וסיימה את בית הספר האירופי למנהל עסקים בלונדון ב-2007, היא עבדה תקופה קצרה בחנות זארה בלונדון כדי ללמוד כיצד העסק עובד.
"בשבוע הראשון, חשבתי שאני לא אצליח לשרוד. אבל אז מתחילים להתמכר לחנות. יש אנשים שלא רוצים לעזוב", היא אמרה בראיון נדיר שנתנה לוול סטריט ג'ורנל ב-2021. למרות שלא חשפה בפניהם שהיא בתו של מייסד אינדיטקס, עמיתיה בחנות סיפרו לתקשורת הספרדית שהצליחו להבין זאת בעצמם לאחר שהבחינו בשעון הרולקס שהיא ענדה.
בשנים האחרונות היא עבדה במטה אינדיטקס בגליציה, שם עסקה בשיפור תדמית המותג של זארה. "היא ביססה קשרים רבים בעולם האופנה", אמר אלפרד וורניס, פרופסור בבית הספר הספרדי למינהל עסקים ESADE, ומנהל לשעבר באינדיטקס. תחת ניהולה יצאה זארה בכמה קמפיינים מוצלחים, בין היתר בשיתוף פעולה עם הצלם סטיבן מייזל, שזכה בהכרה לאחר שתיעד את מדונה לספרה מ-1992 - "Sex".