סגור

החברה-האם של זארה: בתם של המייסדים תשמש כיו"ר

מרתה אורטגה מונתה ליו"ר ענקית האופנה הספרדית אינדיטקס: "תמיד אמרתי שבכוונתי להקדיש את חיי לבניית המורשת של הוריי"

ענקית האופנה הספרדית אינדיטקס (Inditex), שבבעלותה רשתות כמו זארה וברשקה, הודיעה על מינוי מרתה אורטגה, בתם של המייסדים, לתפקיד היו"ר.


אורטגה הבת תחליף בתפקיד את פאבלו איסה, שמכהן כיו"ר אינדיטקס בעשור האחרון. אורטגה עצמה עובדת בחברה כבר 15 שנה לאחר שהחלה כעוזרת במותג ברשקה.

2 צפייה בגלריה
מרתה אוקטגה בת של אמנסיו אורטגה בעלים של אינדיטקס זארה
מרתה אוקטגה בת של אמנסיו אורטגה בעלים של אינדיטקס זארה
מרתה אורטגה, בתו של אמנסיו אורטגה, הבעלים של אינדיטקס זארה
(צילום: גטי )

"תמיד אמרתי שבכוונתי להקדיש את חיי לבניית המורשת של הוריי", אמרה אורטגה (37). "אני חיה ונושמת את החברה הזו מהילדות, ולמדתי מכל אנשי המקצוע המעולים שעבדתי איתם ב-15 השנים האחרונות", הוסיפה וציינה כי היא חשה כבוד רב לזכות באמון שהחברה הביעה בה. היא תיכנס לתפקיד ב-1 באפריל.
אורטגה נחשבת כמי שעזרה לחזק את הדימוי של החברה, ועמדה בראש מספר קמפיינים, כולל הקולקציה שעיצבה שרלוט גינזבורג לזארה.

2 צפייה בגלריה
מרתה אורטגה יו"ר קבוצת אינדיטקס זארה
מרתה אורטגה יו"ר קבוצת אינדיטקס זארה
מרתה אורטגה, יו"ר קבוצת אינדיטקס זארה
(צילום: גטי)

אינדיטקס, הנחשבת לקמעונאית הבגדים הגדולה בעולם, נוסדה ב-1975 על ידי אמנסיו אורטגה ואשתו רוסליה בספרד. השניים התגרשו ורוסליה הלכה לעולמה באוגוסט 2013. אמנסיו אורטגה נחשב לאחד מהאנשים העשירים בעולם, עם הון מוערך של 77.8 מיליארד דולר, כך לפי מגזין "פורבס". הוא כיהן כיו"ר החברה עד 2011.
מותגים נוספים שבבעלות אינדיטקס כוללים את פול אנד בר, מאסימו דוטי ו- Stradivarius. לחברה מעל 6,600 חנויות ברחבי העולם. התוצאות הרבעוניות האחרונות שפרסמה החברה עקפו את אלו של 2019, לפני פרוץ הקורונה, ועמדו על כ-7 מיליארד יורו.
מלבד אורטגה, החברה הודיעה גם על מינוי אוסקר גרסיה מסרייה לתפקיד המנכ"ל.
מניית החברה נסחרה בירידה של יותר מ-5% לאחר ההודעות. "אנחנו מאמינים שהתזמון לא מושלם... לדעתנו גם למרטה אורטגה וגם למנכ"ל אוסקר מסרייה יש עוד הרבה מה להוכיח בכל הקשור ליכולות שלהם לנהל את המפלצת הגדולה הזו בעיצומו של משבר הקורונה", הגיבו האנליסטים בחברת קפלר.