סגור

טראמפ מסביר: למה החלטתי לתבוע את פייסבוק וטוויטר

בטור מיוחד שפרסם בוול סטריט ג'ורנל מפרט נשיא ארה"ב לשעבר את הסיבות שהובילו אותו להחלטה לתבוע את ענקיות הטכנולוגיה. "הן פועלות בלי בושה בשנים האחרונות בצנזור של אנשים ושל רעיונות", טוען טראמפ, "אם הן יכולות לעשות את זה לי, הן יעשו את זה גם לכם"


נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מאשים כי אחד האיומים הגדולים על הדמוקרטיה כיום הוא חברות הטכנולוגיה הגדולה, שלטענתו חברו לממשל כדי "לצנזר את חופש הביטוי של העם האמריקאי", כך לפי מאמר שפרסם בוול סטריט ג'ורנל תחת הכותרת "מדוע אני תובע את חברות הטכנולוגיה הגדולות".
מוקדם יותר השבוע דווח על כוונתו של טראמפ לתבוע את פייסבוק וטוויטר.
לדברי הנשיא לשעבר, לא רק שההתנהלות הזו שגויה היא גם מנוגדת לחוקה. "כדי להחזיר את חופש הדיבור לעצמי ולכל אמריקאי, אני תובע את חברות הטכנולוגיה הגדולות", הצהיר.
1 צפייה בגלריה
טראמפ על רקע לוגו טוויטר
טראמפ על רקע לוגו טוויטר
טראמפ על רקע לוגו טוויטר
(צילום: אתר TechCrunch איי פי)
במאמר טוען טראמפ כי פלטפורמות הרשתות החברתיות הן המקבילה היום לכיכרות העיר, העיתונים ורשתות הטלוויזיה של הדורות הקודמים. "אולם בשנים האחרונות הפלטפורמות של חברות הטכנולוגיה הגדולות פועלות בלי בושה בצנזור ואפליה נגד רעיונות, מידע ואנשים במדיה החברתית – מחרימים משתמשים, מסירים ארגונים וחוסמים באגרסיביות את הזרם החופשי של מידע עליו מתבססת הדמוקרטיה שלנו", האשים הנשיא לשעבר. החשבונות האישיים של טראמפ בפייסבוק ובטוויטר נחסמו לאחר המהומות בגבעת הקפיטל ב-6 בינואר.

עוד טענות על הסתרת מקור הקורונה וזיוף הבחירות

לדברי נשיא ארה"ב לשעבר, ענקיות הטכנולוגיה לא מסירות רק תכנים הקוראים לאלימות, אלא הן מבצעות מניפולציות ושולטות בדיונים הפוליטיים. "חברות הטכנולוגיה הגדולות חסמו משתמשים בפלטפורמות מכיוון שפרסמו הוכחות לכך שהקורונה פותחה במעבדה בסין", כתב. דוגמה נוספת לצנזורה לטענתו הייתה בנוגע לטיפולים כמו שימוש בתרופה למלריה לטיפול בקורונה, שלפי טראמפ "מחקרים מצאו שעוזרת בהקלת הסימפטומים".
טראמפ ניצל את המעמד כדי לחזור על טענותיו לגבי פגיעה ביושרת הבחירות שנערכו בנובמבר בארה"ב, שבהן הפסיד לג'ו ביידן. "בשבועות לפני הבחירות, הפלטפורמות חסמו כתבה ביקורתית של הניו יורק פוסט - העיתון הוותיק בארה"ב – על משפחתו של ביידן, כתבה שבמטה של ביידן אפילו לא הכחישו", גרס.
בכל זאת, לפי טראמפ הצעד ה"שערורייתי" ביותר של חברות הטכנולוגיה הוא שבשבועות לאחר הבחירות הן חסמו את חשבונות המדיה החברתית שלו. "אם הן יכולות לעשות את זה לי, הן יוכלו לעשות את זה לכם, ותאמינו לי הן יעשו זאת".
במאמר מצביע טראמפ על מספר אמריקאים שהוחרמו או נחסמו בשל שיתוף פוסטים, שלטענתו לא תואמים לעמדות החברות, זאת בעוד ש"אנשי תעמולה סינים והדיקטטור באיראן מפזרים איומים ושקרים פוגעניים בפלטפורמות הללו, בלי שיקרה להם דבר".
לפי טראמפ, ההתקפות הללו של החברות על חופש הביטוי "גורמות נזק רב למדינה שלנו", ולכן הוא החליט לתבוע את החברות. לפי התביעה, הדמוקרטים בקונגרס משתמשים בחברות הטכנולוגיה כדי להשתיק יריבים פוליטיים, שכן החברות תלויות בחברי הקונגרס שישמרו על החיסיון שקיבלו מאחריות משפטית לתכנים המועלים בפלטפורמות שלהן.
"חברות הטכנולוגיה הגדולות משמשות בצורה לא חוקית כזרוע הצנזורה של הממשל האמריקאי", מאשים טראמפ. "זה צריך להדאיג אתכם, לא משנה מה הדעה הפוליטית שלכם. זה לא מקובל, לא חוקי, ולא אמריקאי". לסיום, מבטיח הנשיא לשעבר להחזיר את חופש הביטוי לכל האמריקאים ללא קשר לנטיות הפוליטיות שלהם. "לעולם לא אפסיק להילחם כדי להגן על הזכויות החוקתיות והחירויות הקדושות של העם האמריקאי".