סגור
די ולט גרמניה מלחמה בישראל
שער די ולט (צילום מסך)

שער העיתון הגרמני הוקדש לשמות הנרצחים בישראל: "מתקפה אכזרית"

עיתון "די ולט", שידוע בעמדותיו הפרו-ישראליות, הקדיש את כל עמוד השער לשמות הנרצחים והחללים במתקפת הטרור של חמאס. בעיתון אחר הובאה תמונת מגן דוד עם דמעה: "המתקפה מאיימת על המערב כולו"

עמוד השער של עיתון די ולט הגרמני, שייצא לאור מחר הוקדש לשמותיהם של הנרצחים והחללים בטבח שביצע חמאס ביום שבת האחרון בעוטף עזה. "יותר מ-1,300 בני אדם נרצחו במתקפה האכזרית של חמאס בישראל", נכתב במרכז השער. שמותיהם של רבים מהקורבנות עדיין לא הותרו לפרסום.



העיתון נחשב פופולרי במיוחד בגרמניה, וידוע בין השאר בעמדותיו הפרו-ישראליות. הוא שייך לקבוצת "אקסל שפרינגר" שמחזיקה גם ביד2, שמחזיקה גם בעיתון ה"בילד" הנפוץ ביותר במדינה. המו"ל שלה, מתיאס דופפנר, ידוע בפעילותו למען קידום יחסי ישראל-גרמניה, ועיתונאים העובדים בקבוצה אף מחויבים לחתום על הצהרה שבה הם מביעים תמיכה בהגנה על זכויותיה של מדינת ישראל, ומתחייבים לפעול למען "פיוס העם היהודי".
באתר הקבוצה הקדישו כתבה מיוחדת לאופן הסיקור של המלחמה בישראל, שכותרתה היא "מבטיחים ש'לעולם לא עוד' היא לא רק סיסמה ריקה". הכתבה מציינת את סרטוני הזוועות ממעשי הטבח של חמאס, ומדגישה את אופן הסיקור האוהד לישראל.
מדובר ביוזמה של שגרירות ישראל בברלין, שסייעה לעיתון לתרגם את השמות. בנוסף, ציינו בשגרירות שער של מגזין "פוקוס הגרמני", שבו הובאה תמונת מגן דוד עם דמעה והכיתוב: "איך המתקפה על ישראל מאיימת על המערב כולו".