סגור
קטר של חברת ה רכבות רכב יוניון פסיפיק בלוס אנג'לס
קטר של יוניון פסיפיק בלוס אנג'לס (צילום: בלומברג)

טראמפ תומך במיזוג הרכבות הענק: "נשמע טוב"

שבוע לאחר הפגישה בבית הלבן עם מנכ"ל יוניון פסיפיק, הנשיא האמריקאי נתן אור ירוק למיזוג שלה עם נורפלוק סאות'רן, בעסקה בשווי 85 מיליארד דולר; באחרונה פיטר טראמפ את אחד החברים בדירקטוריון רשות התחבורה היבשתית שבוחנת את המיזוג 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע תמיכה במיזוג רכבות המטען הענק, במסגרתו מבקשת יוניון פסיפיק לרכוש את המתחרה נורפלוק סאות'רן בעסקת מניות ומזומן בשווי 85 מיליארד דולר.
טראמפ, שדיבר אתמול עם כתבים בבית הלבן, אמר כי המיזוג, עליו הכריזו החברות בסוף יולי, "נשמע טוב", וכי "יוניון פסיפיק היא חברת רכבות נהדרת".
המיזוג, אם ייצא לפועל, ישנה את ענף רכבות המשא בארה"ב, וייצור את החברה הראשונה במדינה שמחזיקה ברשת מסילות המשתרעת מחוף לחוף, על פני כ-80 אלף ק"מ, ומקשרת בין 43 מדינות.
בשבוע שעבר נפגש מנכ"ל חברת רכבות המשא יוניון פסיפיק, ג'ים ואנה, עם טראמפ בבית הלבן, כדי לדון במיזוג.
מאז ההכרזה על העסקה, חברות רכבות מתחרות הציגו שורה של שיתופי פעולה ביניהן, כדי להראות כי דרך זו עדיפה על לפני מיזוג גדול. בתגובה, השיקו יוניון פסיפיק ונורפלוק סאות'רן שירותים חדשים משלהן.
ההצעה כפופה לבדיקה של רשות התחבורה היבשתית (STB). יוניון ונורפלוק הודיעו כי יגישו באופן רשמי את בקשת המיזוג בסוף אוקטובר. לפי הערכות, תמיכתו של טראמפ במיזוג עשויה להאיץ את תהליך הבדיקה.
בחודש שעבר פיטר טראמפ את רוברט פרימוס, חבר בדירקטוריון STB שמונה על ידי הנשיא הקודם ג'ו ביידן. פרימוס היה הרגולטור היחיד שהתנגד למיזוג של קנדיאן פסיפיק וקנזס סיטי סאות'רן שאושר ב-2023.
יוניון פסיפיק שולטת בתחום רכבות המשא במערב ארה"ב, ואילו נורפלוק סאות'רן פועלת בעיקר במזרח המדינה. שתי החברות הגדולות הנוספות בתחום הן BNSF שנמצאת בשליטת חברת ההשקעות ברקשייר של וורן באפט ופועלת בעיקר במערב ארה"ב, ו-CSX - שרוב פעילותה במזרח המדינה.