סגור
דליפת גז מצינור נורד סטרים בים הבלטי
הדליפה מצינור נורד סטרים בים הבלטי (EPA)

בגלל "מידע מסווג": שבדיה לא תחקור עם דנמרק וגרמניה את הנזק לצינורות הגז

שבדיה דחתה את ההצעה להקמת צוות חקירה משותף לנזקים בצינורות נורד סטרים, מכיוון שחלק מהמידע בחקירה שערכה מוגדר כמסווג בשל חשש לפגיעה בביטחון הלאומי

שבדיה דחתה את התוכניות להקים ועדת חקירה רשמית משותפת עם דנמרק וגרמניה לבדיקת הנזקים האחרונים שאירעו בצינורות הגז נורד סטרים 1 ונורד סטרים 2, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
מאטס לונגקויסט, התובע השבדי שמנהל את החקירה הפלילית לגבי הדליפות בצינורת הגז בשטחי המדינה, אמר כי שבדיה גם כך משתפת פעולה עם דנמרק וגרמניה, אך לדבריו שבדיה דחתה את ההצעה להקמת צוות חקירה משותף, מכיוון שזה היה מחייב אותה לחלוק במידע מהחקירה שביצעה והגדירה כמסווג. "זה נובע מכך שיש מידע בחקירה שלנו שמוגדר כמסווג בשל חשש לפגיעה בביטחון הלאומי", אמר.
ביום שישי דיווח העיתון הגרמני "דר שפיגל" כי שבדיה דחתה את ההצעה לצוות חקירה משותף שהוגשה על ידי סוכנות האיחוד האירופי יורוג'סט (Eurojust). דובר של שירותי הביטחון השבדיים אמר שהם משתפים פעולה עם רשויות אחרות במדינות אחרות, וזאת כחלק מהחקירה הפלילית בשבדיה. "אנחנו עובדים יחד עם גרמניה ודנמרק בנושא הזה", אמרה ראשת ממשלה שבדיה מגדלה אנדרסן בתשובה לשאלה של רויטרס בעניין.
לפי הדיווחים בגרמניה, גם דנמרק דחתה את ההצעה להצטרף לצוות חקירה משותף.
המשטרה הפדרלית בגרמניה השלימה את החלק שלה בחקירה סביב הפגיעה בצינורות הגז והעבירה את הממצאים שלה, כך לפי הודעה של משרד הפנים הגרמני.
לפי האתר של יורוג'סט, צוות חקירה משותף משמש במקרים פליליים וכולל שיתופי פעולה בין שתי רשויות לפחות לצורך ביצוע חקירה פלילית.