סגור
באז אולדרין 1969 מכירה פומבית חליפת חלל
באז אולדרין בחליפת החלל 1969 (צילום: גטי)

חליפת החלל של באז אולדרין נמכרה במכירה פומבית ב-2.8 מיליון דולר

החליפה, עליה מתנוסס דגל ארה"ב והלוגו של נאס"א, נלבשה ע"י אולדרין בזמן שטס לחלל בחללית האפולו 11, והפכה לפריט החלל האמריקני היקר ביותר שנמכר במכירה פומבית

חליפת הטיסה שבה טס האסטרונאוט באז אולדרין לירח נמכרה במכירה פומבית בניו יורק תמורת 2.8 מיליון דולר. החליפה נמכרה לסות'ביז והפכה לפריט החלל האמריקני היקר ביותר שנמכר במכירה פומבית.
החליפה, עליה מתנוסס דגל ארה"ב והלוגו של נאס"א, נלבשה ע"י אולדרין בזמן שהוא ועמיתיו טסו לחלל במודול הפיקוד של חללית האפולו 11 – קולומביה. זה אחד מתוך 69 חפצים אישיים שהאסטרונאוט לשעבר בן ה-92 החליט להעמיד למכירה.
1 צפייה בגלריה
חילפת חלל של באז אולדרין 1969 מכירה פומבית
חילפת חלל של באז אולדרין 1969 מכירה פומבית
חליפת החלל של באז אולדרין
(צילום: גטי)
אולדרין טס לירח ב-1969, והוא האחרון שעודנו בחיים מבין שלושת חברי הצוות. הוא בילה את רוב המסע בן ששת הימים לחלל כשהוא לובש את החליפה והחליף אותה בערך באמצעו כדי לעטות את חליפת הלחץ, איתה ירד אל פני הירח. מוערך כי כ-650 מיליון איש ברחבי העולם צפו בשידור הישיר של הרגע הזה בטלוויזיה. אחרי שבילה 21 שעות על הירח, הוא וניל ארמסטרונג חזרו לכלי התעופה והחליפו חזרה לחליפות הטיסה שלהם, אותן הוא תיאר כ"הרבה יותר נוחות", בדברים שכתב לצד הפריט.
החליפה שיוצרה מבד חסין אש שמכונה "בד בטא", ומכוסה בשכבת טפלון, היא פריט הלבוש היחיד מהמשימה לחלל שנמכר עד היום. ההצעות עבורה זרמו במשך 10 דקות עד אשר נמכרה לקונה לא ידוע דרך הטלפון. פריטים אישיים נוספים שהועמדו גם כן למכירה כללו נתיך שרוף ואת הטוש השחור ששימש את אולדרין כדי לתקן איתו תקלה- מה שמנע מהצוות להישאר תקועים על הירח. בסך הכל, נמכרו פריטים בסך 8.2 מיליון דולר של האסטרונאוט, כולל תכנית טיסה שהייתה איתו במשימה, ונמכרה תמורת 819 אלף דולר.