סגור

איקאה מנסה סידור חדש לחנויות שישחרר את הקונים ממבוך המעברים

על פי החזון החדש, לקוחות החברה יוכלו להיות בקרוב "חלק מהריהוט" בכך שיוכלו לשהות בחדרים, לשבת על הרהיטים, ולהפוך למרכז תשומת הלב - הכל חלק מקונפסט שנועד לעודד קיימות. "חווית הבית של המחר" אמורה להיבחן כעת בשנגחאי ובהמשך השנה בלונדון ובווינה. מה עוד צפוי בחללים החדשים?

מסלול התצוגה הטיפוסי בו הלכו לקוחות בחנויות איקאה במשך עשורים, כשהם צועדים עצמאית בעקבות חיצים וחדרים לדוגמא, ואשר תמיד הובילו אותם לבסוף לקופות, כנראה עומד להפוך לנחלת העבר. החברה הודיעה על תוכניות ליצירת מה שהיא מכנה "חוויה עוטפת".
על פי דיווחים, לקוחות החברה יוכלו להיות בקרוב "חלק מהריהוט" בכך שיוכלו לשהות בחדרים, לשבת על הרהיטים, ולהפוך למרכז תשומת הלב, אם ירצו בכך, בקונספט החדש של הקמעונאית השוודית, שלדבריה מכוון לעודד קיימות.

4 צפייה בגלריה
חנות איקאה סידור חדש שנגחאי סין
חנות איקאה סידור חדש שנגחאי סין
איקאה. סידור חדש בשנגחאי סין
(צילום: Ikea)
הלקוחות יוזמנו להסתובב בחנות עם משפיענים מהמדיה החברתית, או לנוח בחלקים המיועדים לכך. במסגרת פעילויות שיוצעו בחנות, הלקוחות יוכלו להנות מתרפיית אור, לבוא באינטראקציה עם אחרים, ליצור קשרים, להיטען מחדש, וכמובן – לקחת סלפים. הם גם יוזמנו להשתתף בסדנאות שיערכו ב"חדרים היצירתיים", בהם יוכלו ליצור ולתקן חפצי בית, כך על פי הדיווחים.
מה שאיקאה מכנה "חווית הבית של המחר" אמורה להיבחן כעת בשנגחאי, לאחר שנוסתה על לקוחות בעיר שצ'צ'ין שבפולין, שם קודמה היוזמה כהזדמנות ללמוד על חיים ברי קיימא. "ראו כיצד להכניס חיים לבית שלכם, תוך כבוד מלא לעתיד. תלמדו על התפקיד של צמחי בית, תמצאו דרכים חדשות ויעילות למחזר זבל, תטענו את עצמכם מחדש, ותתנסו במטבח שאינו מייצר פסולת", לשון הקידום שיועד לצרכנים הפולנים. החברה הציעה ללקוחות גם ללמוד כיצד ליצור גינות זעירות, וחילקה להם דשן בחינם.
4 צפייה בגלריה
חנות איקאה סידור חדש שנגחאי סין
חנות איקאה סידור חדש שנגחאי סין
איקאה, שנגחאי סין
(צילום: Ikea)

בחינה נוספת של הגישה החדשה תתקיים בהמשך השנה בלונדון ווינה, ואם תצליח, היא צפויה להיכנס לתוקף בכל אירופה. לא ברור בשלב זה האם הקונספט החדש יתקיים לצד החנויות המסורתיות של החברה, או האם הוא אמור להחליף אותן כליל. מנכ"לית איקאה סין, אנה פוולק-קוליגה, שמחזיקה גם בתואר סמנכ"לית הקיימות של החברה, אמרה לעיתון גרמני: "לאנשים יש ציפיות גבוהות מבתיהם, וצורך משמעותי להשתייך לקהילה" עם הכניסה של הקונספט החדש היא מקווה ש"הצרכנים ימשיכו לקבל השראה, ולנהל חיים בעלי משמעות בביתם, וגם מחוצה לו", היא אמרה.

4 צפייה בגלריה
חנות איקאה וינה אוסטריה 5 קומות בית קפה על הגג
חנות איקאה וינה אוסטריה 5 קומות בית קפה על הגג
איקאה וינה. בית קפה על הגג
(צילום: Ikea)

4 צפייה בגלריה
חנות איקאה שבילים חיצים קונים
חנות איקאה שבילים חיצים קונים
הסוף לשבילים ולחיצים?
(צילום: AP)