סגור

פורטוגל? אולי מקסיקו? אלה המדינות שהכי זול לחיות בהן בפנסיה

עבור רבים מעבר למדינה אחרת הופכת להיות יעד נחשק בפנסיה, מה שטומן בחובו לעיתים גם הורדה ביוקר המחיה ושינוי באורח החיים. אתר Travel and Leisure מצא שמונה מדינות המציעות לפנסיונרים הזדמנות ליהנות מאורח חיים נוח ויוקר מחייה נמוך

התוכניות לפנסיה משתנות מאדם לאדם, יש שמנצלים את הזמן הפנוי ללמוד מקצוע חדש ואחרים מעדיפים להקדיש עצמם לתחביב או מנוחה מרובה. עבור רבים, מעבר למדינה אחרת הופכת להיות יעד נחשק. בחלק מהמקרים המעבר טומן בחובו גם הורדה ביוקר המחיה, אם כי העלויות כמובן משתנות ממקום למקום, וכך גם אורח החיים והנוחות. באתר התיירות travelandleisure השתמשו בנתונים מעודכנים על יוקר המחיה שאספו ב-Numbeo כדי למצוא שמונה מדינות המציעות לפנסיונרים הזדמנות ליהנות מאורח חיים נוח ויוקר מחיה נמוך.
מקסיקו: מזג אוויר חמים, מגוון רחב של מקומות מחיה, קילומטרים של חוף וערים יפות. יוקר המחיה במדינה נמוך, אך משתנה בין הערים השונות. כך למשל בקנקון המועדפת על התיירים, יוקר המחיה נמוך ב-61% מאשר בניו יורק, והשכירות נמוכה ב-85%. לעומת זאת, בסן מיגל דה איינדה, יוקר המחיה נמוך ב-57% מאשר בניו יורק והשכירות נמוכה ב-76%. שירותי בריאות זמינים דרך תוכניות ממשלתיות שמסובסדות לבעלי הכנסה נמוכה, בתי החולים הפרטיים מציעים טיפול איכותי בעלות נמוכה וכדי לקבל תושבות זמנית יש צורך בהכנסה חודשית מינימלית של 2,100 דולר. תושבות קבועה מחייבת 2,700 דולר בחודש.
8 צפייה בגלריה
פוטו מקומות עוצרי נשימה Oaxaca מקסיקו
פוטו מקומות עוצרי נשימה Oaxaca מקסיקו
וואחקה מקסיקו
(צילום: שאטרסטוק)
אקוודור: אקוודור מציעה חופים ארוכים לאורך האוקיינוס השקט, הר געש פעיל, אתרי טבע ומספר קהילות של תושבים זרים. הדולר האמריקאי מהווה את המטבע העיקרי במדינה ובערים הגדולות רוב התושבים מדברים אנגלית. יוקר המחיה באקוודור נמוך ב-49% מאשר בארה"ב. בעיר קואנקה המוגדרת כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו ונחשבת ליעד מועדף על קהילות זרים, יוקר המחיה נמוך ב-62% לעומת ניו יורק, והשכירות נמוכה ב-88%. האקלים בעיר נוח, כך שגם ההוצאות על חימום וקירור נמוכות יותר. שירותי בריאות איכותיים זולים מאשר בארה"ב, וכל התושבים והמבקרים זכאים לקבלת טיפול. ניתן גם להצטרף לשירותי בריאות ממשלתיים בעלות של 100 דולר לחודש. כחלק מהליך קבלת הוויזה יש להציג נתונים על הכנסות או השקעות נדל"ן.
8 צפייה בגלריה
פוטו המדינות עם מזג האוויר הטוב בעולם אקוודור
פוטו המדינות עם מזג האוויר הטוב בעולם אקוודור
מהמדינות עם מזג האוויר הטוב בעולם- אקוודור
(צילום: שאטרסטוק)
קוסטה ריקה: מדינה זו במרכז אמריקה מציעה ג'ונגלים, יערות גשם, ערים מודרניות, חופים ומזג אוויר נוח. העלויות משתנות לאורך המדינה, אך באופן כללי יוקר המחיה נמוך ב-38% מאשר בארה"ב ועלות הדיור נמוכה בממוצע ב-72%, זאת בהתבסס על נתונים המעודכנים לחודש יוני 2022. בעיר הבירה סן חוזה, יוקר המחיה נמוך ב-55% מאשר בניו יורק והשכירות נמוכה ב-82%. הפנסיונרים יכולים לבחור אם לגור בעיר עצמה או בפרברים שבהרים. התנאים לקבלת תושבות כוללים העברת אלף דולר לפחות לבנק בקוסטה ריקה לכיסוי הוצאות, תוכנית אחרת מחייבת הכנסה חודשית מינימלית של 60 אלף דולר. איכות השירות הרפואי מצוינת הן באמצעות השירות הציבורי והן באמצעות שירותים פרטיים.
8 צפייה בגלריה
סן חוזה קוסטה ריקה
סן חוזה קוסטה ריקה
סן חוזה קוסטה ריקה
(צילום: שאטרסטוק)
פורטוגל: פורטוגל היא אחת המדינות הפופולריות ביותר בקרב גמלאים מרחבי העולם. מוקדי המשיכה כוללים את הנופים היפים, ערי החוף, יין ואוכל טובים ומזג אוויר נוח. יוקר המחיה נמוך ב-37% לעומת ארה"ב, והדיור נמוך ב-54%. בבירה ליסבון יוקר המחיה נמוך ב-53% והשכירות נמוכה ב-70%. אפשר להגיש בקשה לקבלת אישור תושבות התקף לחמש שנים אותו אפשר להאריך לאישור קבוע. תוכנית "ויזת הזהב" שנועדה לעידוד השקעות בפורטוגל מחייבת השקעות במדע, נדל"ן או העברות כספיות. שירותי הרפואה מכוסים לרוב על ידי ביטוח פרטי, שהוא תנאי נדרש לקבלת אישור תושבות.
8 צפייה בגלריה
פורטו פורטוגל יעד תיירות יעדים זולים
פורטו פורטוגל יעד תיירות יעדים זולים
פורטו פורטוגל
(צילום: שאטרסטוק)
פנמה: פנמה הוכתרה למקום הטוב ביותר לצאת בו לפנסיה במדד הפנסיה העולמי. הסיבות העיקריות לכך הן מזג האוויר הנוח ויוקר המחיה הנמוך. בממוצע, הדיור זול ב-58% לעומת ארה"ב, ויוקר המחיה נמוך ב-31%. גם פה המחירים משתנים בהתאם לערים השונות, אך לשם הדגמה, בפנמה סיטי יוקר המחיה נמוך ב-49% מאשר בניו יורק, והשכירות נמוכה ב-74%. הממשלה מציעה תוכנית תושבות לאנשים בעלי הכנסה חודשית מינימלית של אלף דולר, שכוללת גם הטבות כמו הנחות על מגוון שירותים ופטורים ממס על יבוא מוצרי בית. הרפואה הפרטית בפנמה מציעה שירות טוב במחיר סביר.
8 צפייה בגלריה
פנמה סיטי
פנמה סיטי
פנמה סיטי
(צילום: שאטרסטוק)
וייטנאם: וייטנאם היא מדינה שזול יחסית לחיות בה בפנסיה, במיוחד לפנסיונרים חובבי אקשן שיעריכו את החופים, הנופים, האוכל, ההיסטוריה והתרבות שהמדינה מציעה. יוקר המחיה נמוך ב-49% מאשר בארה"ב, והשכירות נמוכה ב-75%, בהתבסס על העיר. בהו צ'י מין סיטי יוקר המחיה נמוך ב-62% מאשר בניו יורק והדיור נמוך ב-83%. מכיוון שהממשלה היא הבעלים של כל האדמות ולזרים אסור לרכוש נכסים, מרבית הפנסיונרים הזרים מעדיפים לשכור. תהליך קבלת ויזה הוא מעט מורכב במדינה, אך אפשר להגיש בקשות לשהות ארוכה או ויזת עסקים. שירותי בריאות זמינים במערכת הציבורית והפרטית. מרבית התושבים הזרים מעדיפים להחזיק בביטוח פרטי.
8 צפייה בגלריה
וייטנאם הוי אן
וייטנאם הוי אן
הוי אן וייטנאם
(צילום: גטי)
מונטנגרו: יעד תיירות פופולרי המציע אתרי נופש מרהיבים לאורך החופים. בשנים האחרונות המדינה מתחילה להיות ברדאר גם של הפנסיונרים. הנופים היפים, מיקומה באירופה, אוכלוסיה ידידותית ויוקר מחיה נמוך הופכים אותה לאטרקטיבית במיוחד. יוקר המחיה הממוצע נמוך ב-48% מאשר בארה"ב, והשכירות נמוכה ב-75%. בבירה פודגוריצה, יוקר המחיה נמוך ב-64% מאשר בניו יורק והדיור נמוך בסביבות 90%. ישנן כמה תוכניות לקבלת ויזות, ותושבים זרים רשאים לרכוש נכסים. אפשר לרכוש ביטוח רפואי פרטי, כולל פינוי חירום שיאפשר קבלת טיפול במדינה אחרת במקרה הצורך.
8 צפייה בגלריה
העיר קוטור ב מונטנגרו
העיר קוטור ב מונטנגרו
העיר קוטור במונטנגרו
(צילום: שאטרסטוק)
קולומביה: קולומביה שוכנת בחוף הצפון מערבי של דרום אמריקה. יוקר המחיה נמוך ב-62% מאשר בארה"ב והשכירות נמוכה ב-82%. העלויות משתנות בין הערים והקהילות השונות, כך למשל בבוגוטה הבירה, יוקר המחיה נמוך ב-71% מאשר בניו יורק והדיור ב-88%. מערכת הבריאות של קולומביה כוללת בתי חולים ציבוריים מודרנים ובתי חולים פרטיים, והטיפול הרפואי נחשב איכותי ובר השגה. לקבלת ויזה יש להציג הוכחות להכנסה חודשית מינימלית שגבוהה פי 3 משכר המינימום במדינה. לאחר חמש שנים אפשר להגיש בקשה לתושבות קבע.
8 צפייה בגלריה
סלנטו קולומביה דרום אמריקה
סלנטו קולומביה דרום אמריקה
סלנטו, קולומביה
(צילום: Hostelworld)