באה לעזרת חבר: נייקי וקים קרדשיאן משיקים מותג חדש לנשים
ענקית מוצרי הספורט ומותג המחטבים סקימס הכריזו על שיתוף פעולה והקמת מותג חדש של בגדי ספורט, נעליים ואקססוריז. המהלך אמור לסייע לנייקי, שסובלת מירידה במכירות, ומניית החברה איבדה יותר מרבע מהשווי שלה בשנה האחרונה. הקולקציה החדשה תושק בעוד מספר חודשים
ענקית מוצרי הספורט נייקי ומותג המחטבים סקימס של קים קרדשיאן הכריזו על שיתוף פעולה וישיקו מותג חדש של הלבשה ספורטיבית לנשים בשם NikeSKIMS, כך לפי דיווח ברויטרס.
" NikeSKIMS מחבר בין הגישה של נייקי לחדשנות מתקדמת, מדעי ספורט ותובנות מהספורטאים עם האובססיה של סקימס לגבי הגוף הנשי והגישה החלוצית ליצירת פתרון לכל סוגי הגוף", נמסר בהודעה שפרסמו החברות. "המוצרים יעוצבו כך שיתאימו לכל קימור וידגישו את הצורה הטבעית של הגוף".
שיתוף הפעולה הזה יוצא לדרך בעוד נייקי חווה תקופה לא פשוטה. המכירות שלה בירידה, והמניה איבדה יותר מרבע מהשווי שלה בשנה האחרונה. ברבעון האחרון דיווחה החברה על ירידה של 8% במכירות. לפיכך, המנכ"ל אליוט היל מחפש דרכים להחזיר את הלקוחות. המותג החדש מיועד לנשים ויכלול בגדי אימון, נעלי ספורט ואקססטוריז. בנייקי מקווים שההתמקדות הזו בנשים תעזור להעלות את המכירות, זאת כשכיום מוצרי הגברים אחראיים ליותר ממחצית המכירות של החברה.
המעבר להתמקדות בנשים בא לידי ביטוי גם בפרסומת ששידרה החברה במהלך הסופרבול – לראשונה מזה קרוב ל-30 שנים – בכיכובן של ספורטאיות כמו שחקנית הכדורסל קייטלין קלארק והאצנית שקארי ריצ'רדסון. "לעסקי הנשים יש שיעורי צמיחה מהירים יותר ופוטנציאל צמיחה גדול יותר בעתיד. נייקי פספסו עד כה את ההזדמנות שלולולמון ניצלה ב-15 השנים האחרונות", הגיב האנליסט דיוויד שוורץ ממורנינגסטאר. "השותפות עם סקימס היא חלק מהמאמץ לצמוח קצת יותר מהר בתחום הזה".
זו הפעם הראשונה שבה נייקי חוברת לחברה חיצונית ליצירת מותג חדש, ולא מסתמכת על רכישה או על שיתוף פעולה עם ספורטאי מצליח כמו שעשו במקרה של מייקל ג'ורדן. עם זאת, הפרטים הפיננסיים של ההסכם לא נחשפו.
סקימס הושקה על ידי כוכבת הריאליטי ב-2019, ווהחברה הפרטית הוערכה ביולי 2023 בסביבות 4 מיליארד דולר, הודות לביקוש גבוה לחזיות ולמחטבים. הקולקציה המשותפת הראשונה של סקימס ונייקי תושק בעוד מספר חדשים, תחילה במספר מצומצם של חנויות בארה"ב, וכן באתר המוקדש למותג. בשנה הבאה הקולקציה תורחב ליותר חנויות ומדינות. "נייקי וסקימס חולקים באותה מחוייבות עמוקה לחדשנות, הכלה ופריצת גבולות, הנובעת מאמונה חזקה בכוח השל הנשים", מסרה קרדשיאן. "השותפות הזו היא שילוב של החזון המשותף שלנו, ותייצר מוצר שעוצב בקפידה להתאים לכל סוגי הגוף".































