סגור

כלכלת גוש היורו צמחה ב-2% ברבעון השני, נתון מאכזב לגרמניה

ברבעון הראשון התכווצה כלכלת גוש היורו ב-0.4% - ההקלות בסגרים ובמגבלות נתנו לה רוח גבית באפריל-יוני; גרמניה צמחה ב-1.5% ברבעון השני - הכלכלנים ציפו לצמיחה של 2%; איטליה הפתיעה לטובה עם צמיחה של 2.7%

כלכלת גוש היורו צמחה ב-2% ברבעון השני על רקע ההקלות בהגבלות הקורונה, כך לפי נתונים ראשוניים שפרסמה יורוסטאט. ברבעון הראשון התכווצה כלכלת הגוש ב-0.4%, וברבעון האחרון של 2020 - ב-0.6%. לעומת הרבעון המקביל, שיעור הצמיחה בגוש היורו עמד על 13.7%.


עם זאת התחזית להמשך השנה עדיין לא ברורה, עקב ההתפשטות המהירה של זן דלתא של הקורונה.
בנוסף פרסמה יורוסטאט כי שיעור האינפלציה בגוש היורו צפוי להגיע ביולי ל-2.2%, בשיעור שנתי, לעומת 1.9% ביוני.
שוק העבודה רשם ביוני את ההתאוששות החדה ביותר שלו זה יותר משנה - ומספר המובטלים נפל ב-423 אלף ל-12.5 מיליון. שיעור האבטלה ירד מ-8% ל-7.7%.
גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, צמחה ב-1.5% ברבעון השני, לעומת הרבעון הקודם - לאחר התכווצות של 2.1% ברבעון הראשון, כך לפי נתונים שפרסמה לשכת הסטטיסטיקה במדינה. הכלכלנים ציפו לצמיחה של 2% ברבעון השני. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, התוצר זינק ב-9.2%. עם זאת בהשוואה לרבעון הרביעי של 2019, הרבעון האחרון לפני פרוץ מגפת הקורונה, התוצר עדיין נמוך ב-3.4%.
כלכלת צרפת צמחה ב-0.9% ברבעון השני, איטליה ב-2.7% (מעל הציפיות לצמיחה של 1.3%), ספרד ב-2.8% (מעל הציפיות שעמדו על 2.2%).

1 צפייה בגלריה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נשיא צרפת עמנואל מקרון ור"מ ספרד פדרו סנצ'ז פסגת קורונה בבריסל
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נשיא צרפת עמנואל מקרון ור"מ ספרד פדרו סנצ'ז פסגת קורונה בבריסל
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון ור"מ ספרד פדרו סנצ'ס
(צילום: איי אף פי)