סגור
שלד טי רקס טריניטי
שלד הטי רקס "טריניטי" מוצג בבית המכירות בשוויץ (צילום: Fabrice Coffrini/AFP)

שלד של דינוזאור טי רקס נמכר ב-6 מיליון דולר לאספן פרטי

ה"טריניטי", שלד המורכב מעצמותיהם של שלושה דינזוארים שונים, נמכר במכירה פומבית בשוויץ. בבית המכירות הביעו אופטימיות שהשלד יישאר בתצוגה פומבית למרות שנרכש על ידי קונה פרטי

שלד של דינוזאור טי רקס בשם "טריניטי", המורכב מעצמותיהם של שלושה טי רקס שונים, נמכר ב-6.1 מיליון דולר על ידי בית המכירות הפומביות קולר בציריך, שוויץ. השלד, שגילו מוערך בין 65 ל-67 מיליון שנים, היה צפוי לקבל מחיר גבוה אף יותר. קנה אותו אספן פרטי של אומנות מודרנית ושרידי דינוזאורים.
לפי הכרוז של בית המכירות, סיריל קורל, זו הפעם הראשונה באירופה והפעם השלישית בעולם ששלד טי רקס שלם באיכות יוצאת דופן מוצע במכירה פומבית. "המכירה היתה נפלאה, כי הצגנו את טריניטי במשך שבועיים וחצי באולם הקונצרטים בציריך, והגיעו מעל ל-30 אלף מבקרים, מתוכם ילדים רבים שהתפעלו ממנו", אמר. קולר הביע אופטימיות, כי למרות שהשלד נמכר לקונה פרטי הוא יישאר בתצוגה פומבית. לדבריו, "אני בטוח ב-100% שנראה את טריניטי בעתיד".
גובה השלד הוא 3.9 מטר, אורכו 11.6 מטר ורוחבו 2.65 מטר. השלד מורכב מ-293 עצמות של שלושה דינוזאורים, אשר נחפרו בין 2008 ל-2013 במונטנה וויומינג. יותר ממחצית מעצמות השלד הן מקוריות, והיתר עשויות מיציקות גבס ושרף אפוקסי.
הדנוזאור היקר בעולם "סטאן" נמכר ב-32 מיליון דולר במכירה פומבית שנערכה ב-2020. מומחים הזהירו שהמסחר בשלדים עלול להזיק למדע, כיוון שדגימות הדינוזאורים יעברו לידיים פרטיות, מחוץ להישג ידם של החוקרים.