סגור

סין רוצה "לנקות" את האינטרנט מפייק ניוז פיננסי

סוכנות הסייבר הסינית מבקשת להילחם בחשבונות ברשתות החברתיות "המוציאים שם רע לשווקים הפיננסיים במדינה ומפרשים באופן מוטעה את המדיניות והנתונים הכלכליים". ענקית האינטרנט טנסנט בירכה על המהלך

ממשלת סין פתיחה בסוף השבוע בקמפיין שייארך בשלב הראשון כחודשיים, נגד פלטפורמות מסחריות וחשבונות ברשתות החברתיות המפיצים כביכול מידע פיננסי מוטעה. כך מדווחת סוכנות בלומברג.

מדובר בצעד נוסף של הממשלה במאבק באתרי אינטרנט ובחשבונות עצמאיים הפועלים ברשתות החברתיות, שהואשמו בהפצת פייק ניוז ושמועות, בין השאר במטרה לסחוט חברות.
לפי סוכנות הסייבר הסינית, שתוביל את הקמפיין לצד גופים נוספים, בהם הבנק המרכזי, "היוזמה תתמקד בהפרות שנעשות בזדון, ואשר מוציאות שם רע לשווקים הפיננסיים בסין ומפרשות באופן מוטעה את המדיניות והנתונים הכלכליים במדינה". כמו כן יתמקד הקמפיין במי "שמפיצים דיווחים שפורסמו בתקשורת הזרה או פרשנויות המפרשות באופן לא נכון סוגיות פיננסיות, וזאת ללא נקיטת עמדה בנושא".
עוד מסרה הסוכנות כי הצעד נועד ליצור אווירה ציבורית "בלתי מזיקה", אשר "תסייע להתפתחות בריאה של הכלכלה הסינית והחברה במדינה".


1 צפייה בגלריה
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
מטה טנסנט בסין
(צילום: בלומברג )

בין השאר, הרגולטורים במדינה יבחנו את האלגוריתמים שבאמצעותם חברות הטכנולוגיה ממליצות על וידאו ותכנים נוספים.
כמו כן, אתרים מסחריים ופלטפורמות אחרות יידרשו למחוק פוסטים הכוללים מידע פיננסי מוטעה, ולסגור חשבונות שמפרים את ההנחיות.
חברות הטכנולוגיה, בהן טנסנט ובייטדאנס יידרשו לעמוד בכללים החדשים.
טנסנט, המפעילה בין השאר את אפליקציית המסרים הפופולרית וויצ'ט, בירכה על המהלך של סוכנות הסייבר, והאיצה במשתמשים לשמור על כללי השיח ולדווח על מקרים של שימוש לרעה ברשת.