סגור

תוך פחות מיממה: 22 עשירי רוסיה מחקו 39 מיליארד דולר מהונם

לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, המחיקה ארעה בפחות מ-24 שעות, כשהמדד המוביל בבורסת מוסקבה צלל אתמול ב-33%. היום המדד כבר רושם תיקון ומטפס חלק מהדרך חזרה

הונם האישי של 22 האנשים העשירים ביותר ברוסיה התכווץ בסכום מצרפי של 39 מיליארד דולר מאז הפלישה לאוקראינה, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. ההתכווצות הזו בהונם של המיליארדרים הגדולים של רוסיה ארעה בתוך פחות מ-24 שעות מאז החלה התקיפה הרוסית.


מחיקת ההון הזו הגיעה לאחר שמדד המניות הרוסי, MOEX צנח ביום חמישי ב-33% (היום הוא רושם תיקון ועולה כעת ביותר מ-10%). בבלומברג ציינו כי המיליארדרים הרוסים הפסידו ביום חמישי יותר כסף מאשר הפסידו ב-12 החודשים עד יום רביעי.
המפסיד הגדול ביותר הוא ואגיט אלקפרוב, יו"ר חברת הנפט הרוסית לוקאויל (Lukoil), שהונו האישי הצטמק בשליש ביום אחד על רקע צניחת מחיר המניה של החברה ב-32%. הונו האישי של אלקפרוב עומד כעת של 13 מיליארד דולר, ירידה מ-19.2 מיליארד דולר.

2 צפייה בגלריה
ואגיט אלקפרוב מיליארדר רוסי מבעלי חברת נפט Lukoil
ואגיט אלקפרוב מיליארדר רוסי מבעלי חברת נפט Lukoil
אלקפרוב. המפסיד הגדול בינתיים
(צילום: בלומברג)

ולדימיר פוטנין, הנחשב לאדם העשיר ביותר ברוסיה (זאת מכיוון שהשווי המדויק של הונו האישי של הנשיא ולדימיר פוטין אינו ידוע), הפסיד 3 מיליארד דולר לאחר שמחיר המניה של חברת נורילסק ניקל שהוא משמש כנשיא שלה צלל ב-26%. עם זאת, הוא עדיין מחזיק בהון מכובד של 26.1 מיליארד דולר, המציבים אותו במקום ה-53 ברשימת המיליארדרים של בלומברג.

2 צפייה בגלריה
ולדמירי פוטנין מיליארדר רוסי משפט גירושין 2019
ולדמירי פוטנין מיליארדר רוסי משפט גירושין 2019
פוטנין. מחק 3 מיליארד דולר
(צילום: בלומברג)

מפסידים נוספים כוללים את רומן אברמוביץ' שהפסיד 1.8 מיליארד דולר ואלישר אוסמנוב עם הפסד של 1.16 מיליארד דולר.