סגור
ג'ים סימונס ג'יימס סימונס מנהל קרן גידור רנסנס
המיליארדר ג'ים סימונס מנהל רנסנס שהלך היום לעולמו (צילום: בלומברג)

המיליארדר ג'ים סימונס הלך לעולמו בגיל 86

סימונס, מי שכונה מלך האלגו-טריידינג, מת היום בניו יורק. הוא ייסד את חברת קרנות הגידור שבנה Renaissance ב-1978, אייש אותה עם מדענים ומתמטיקאים שבנו מודלים המסוגלים לזהות דפוסי שוק, והצליח להביס תשואות של 39% ולהביס ענקים כמו וורן באפט וג'ורג' סורוס

המשקיע המיליארדר ג'ים סימונס, מי שכונה "מלך האלגו-טריידינג" והקים את אחת מחברות ההשקעות הרווחיות בכל הזמנים,, נפטר בגיל 86.
סימונס מת היום (ו') בעיר ניו יורק, כך הודיעה קרן סימונס - קרן מחקר פרטית שהוקמה על ידי סימונס ואשתו, מרילין, בשנת 1994 - באתר האינטרנט שלה.
סימונס ניהל את השקעותיו דרך מודלים מתמטיים מורכבים (אלגו טריידינג) שייצרו לו תשואות פנטסטיות של 39% לאורך שנים. הוא ייסד את חברת קרנות הגידור שלו Renaissance ב-1978, ותוך שהתנער מאנשי וול סטריט המסורתיים, הוא אייש את החברה עם מדענים ומתמטיקאים כדי לבנות מודלים המסוגלים לזהות דפוסי שוק שלא נראו בעבר. מאוחר יותר נעשה שימוש במודלים אלה באופן אוטומטי באמצעות מחשבים.
על פי וול סטריט ג'ורנל, קרן הדגל של החברה מדליון הניבה רווחים של יותר מ-100 מיליארד דולר ותשואה שנתית של 39% לאחר העמלות הללו, כשהצליחה להביס ענקים כמו וורן באפט, ג'ורג' סורוס ומשקיעים אחרים.
סימונס פרש מתפקיד המנכ"ל של רנסנס ב-2010 אך המשיך להוביל את מועצת המנהלים שלה עד 2021.
לפני שהקים את חברות קרנות הגידו שלו, סימונס עמד בראש המחלקה למתמטיקה באוניברסיטת סטוני ברוק בניו יורק ואחראי למספר פריצות דרך מדעיות משמעותיות.