סגור
ג'ף יאס מיליארדר יהודי-אמריקאי
ג'ף יאס, מיליארדר יהודי-אמריקאי (צילום: יוטיוב)

אחד המשקיעים המרכזיים ברשת החברתית של טראמפ: מיליארדר שמשקיע גם בטיקטוק

ג'ף יאס השקיע בחברה שהתמזגה עם פלטפורמת המדיה החברתית של טראמפ, כך על פי דיווח בפילדלפיה אינקוויירר.המיליארדר הימני הוא גם משקיע מרכזי בחברת האם הסינית של טיקטוק, העומדת בפני איסור אפשרי בארצות הברית, וייתכן שהקשר ביניהם מסביר את שינוי עמדתו של טראמפ ביחס לטיקטוק

התורם הרפובליקני הגדול, ג'ף יאס, החזיק במניות בחברה שהתמזגה עם פלטפורמת המדיה החברתית של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, כך לפי דיווח בפילדלפיה אינקוויירר (Philadelphia Inquirer). המיליארדר מוול סטריט הוא גם משקיע מרכזי בבייטדאנס (ByteDance), חברת האם הסינית של טיקטוק, העומדת בפני איסור אפשרי בארצות הברית. העסקה תוסיף מיליארדי דולרים להונו הנקי של טראמפ.
לאחרונה צץ שמו של יאס בדיווחי החדשות לאחר שטראמפ גינה את החקיקה בקונגרס העלולה לאסור על טיקטוק, אלא אם כן טיקטוק תימכר מחברת האם שבסין. הדבר היה שינוי משמעותי של ההתנגדות הקודמת של טראמפ לטיקטוק, והגיע לאחר שיאס נפגש עם טראמפ בפלורידה, כשברקע ההוצאות המשפטיות ההולכות וגדלות של הנשיא לשעבר הוסיפו לחשד שיאס יכול "לרכוש" את המועמד לנשיאות.
טראמפ טען לאחר מכן שהוא לא שוחח עם יאס על טיקטוק, ויאס הוא תומך מרכזי במאמצים לקדם הפרטת בתי ספר, אבל בהחלט נראה שטראמפ נמצא עכשיו מתחת לאגודלו של יאס. נוסף לכך נראה כי טיקטוק, או לכל הפחות אחד ממשקיעי המפתח שלה, ניסו זה עתה לקדם חברות מדיה חברתית אחרות בקרבות המתמשכים של ביג טק על ההשפעה בוושינגטון.
לפני שנתיים, חשף הוושינגטון פוסט כי מטא, חברת האם של אינסטגרם ופייסבוק, ניהלה מאחורי הקלעים קמפיין לחץ שניסה לגרום לכלי תקשורת ומחוקקים לבחון את טיקטוק יותר לעומק. אומנם מטא לא יכולה לקחת על כך קרדיט מוחלט, אך נראה כי המאמץ הזה עזר להביא את התרחיש הנוכחי, שבו נבחן איסור אפשרי של טיקטוק ברמה הפדרלית ואיסורים נוספים שנחקקו ברמת המדינה. נראה כי עם טראמפ, נוקט יאס בגישה האוליגרכית להגנה על השקעה: העברה של ערימות מזומנים למועמד נואש לנשיאות בתקווה שיעשו את מה שאתה רוצה.