סגור
דונלד טראמפ בבית משפט דצמבר 2023
דונלד טראמפ בבית משפט (צילום: Yuki Iwamura/Bloomberg)

חמצן לטראמפ: הערבות שעליו לשלם נחתכה ל-175 מיליון דולר

הקנס שהוטל על הנשיא לשעבר בתביעת ההונאה הפיננסית בחברת הנדל"ן שלו נקבע על 454 מיליון דולר, והיה עליו להפקיד את הסכום כערובה עוד היום; בנוסף קיבל דחייה של 10 ימים; עם זאת מדובר בניצחון בהחלטת ביניים בלבד, שכן ההחלטה בערעור על הקנס עצמו לא התקבלה עדיין

בית המשפט לערעורים בניו יורק חתך היום (ב') בחדות את סכום הערבות שהוטל על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ל-175 מיליון דולר ודחה ב-10 ימים את מועד התשלום.
טראמפ היה אמור להפקיד עוד היום כערובה את סכום הקנס שהוטל עליו בסך 454 מיליון דולר לאחר שהפסיד בתביעת ההונאה הפיננסית בחברת הנדל"ן המשפחתית. טראמפ הורשע בניפוח השווי של הנכסים בחברה כדי להונות את המלווים וחברות הביטוח. הקנס הוטל על טראמפ לפני חודש והתובעת הכללית של ניו יורק לטישה ג'יימס העניקה לו ארכה של 30 יום לתשלום – והיום היה המועד האחרון לתשלום.
עורכי דינו של טראמפ הגיבו בשבוע שעבר לבית המשפט לערעורים בקשה לדחיית המועד ולקיצוץ הערובה, וטענו כי השגת הסכום בתוך 30 יום היא בלתי אפשרית.
עוד ציינו כי הנשיא לשעבר פנה ל-30 גופים בבקשה לסיוע בתשלום הערבות, ושאף אחד מהם לא הסכים מבלי שטראמפ יציג להן בטוחה של מזומנים או נכסים נזילים בהיקף האמור. עורכי הדין הוסיפו בעניין זה כי הגופים דרשו בטוחה בשווי של כמעט מיליארד דולר – סכום שלא טראמפ ולא אף אחת מהחברות שלו מחזיקים באופן זמין.
מדובר בהישג עבור טראמפ, שכן אם לא היה מקבל את הדחייה, התובעת ג'יימס היתה יכולה להחרים באופן מיידי נכסים שלו. ואולם מדובר בניצחון בהחלטת ביניים בלבד, שכן ההחלטה בערעור על הקנס עצמו לא התקבלה עדיין. בדיון היום השופט חואן מרצ'אן (Juan Merchan) לא רמז בשום אופן שיש ממש בטענות של טראמפ נגד החלטת בית המשפט המחוזי במנהטן.
ביום שישי יצאו בקמפיין שלו לנשיאות בקריאה לגיוס תרומות מהתומכים, בטענה ש"מגדל טראמפ האייקוני" הוא בין הנכסים שבסכנת החרמה. נכסים נוספים כוללים מגדל בוול סטריט ומגרש גולף עם אחוזה הכוללת 60 חדרים במחוז ווסטצ'סטר, צפונית לניו יורק. בשבוע שעבר כתב טראמפ בפוסט כי הוא עלול להצטרך "למשכן או למכור נכסים אדירים, אולי אפילו במחירי רצפה".